پیشتر نیز سخنگوی سخنگوی سازمان ملل بر موضع این سازمان مبنی بر غیرقانونی بودن شهرک سازی در کرانه باختری تاکید کرده بود. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل از ثبات موضع این سازمان در قبال احداث شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری خبر داد. وی افزوده بود: موضع ما بر عدم مشروعیت شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری است و این موضع ثابت و غیرقابل تغییر و قطعی است. این در حالی است که چندی قبل جنبش موسوم به «صلح اکنون» اعلام کرده بود که شهرک سازی در کرانه باختری و قدس شرقی طی چهار سال گذشته دوره «دونالد ترامپ» با رشد زیادی حرکت کرده است و آن پس از آن رخ داد که ترامپ احداث شهرک‌ها را غیرقانون ندانست.

محکومیت ساخت شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری

وزارت خارجه اردن اقدام کنست رژیم صهیونیستی را در قانونی سازی ساخت شهرک‌های یهودی نشین محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از شبکه المملکه، وزارت خارجه و امور مهاجران اردن اقدام کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در تصویب نسخه اولیه قانونی که ساخت شهرک‌های یهودی نشین را در کرانه باختری تصویب می‌کند، محکوم کرد.

«ضیف الله علی الفایز» سخنگوی رسمی این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رویکرد، نقض آشکار حقوق بین الملل و قطعنامه‌های بین المللی و در رأس آن، قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت است.

وزارت خارجه اردن در ادامه افزود: شهرک‌های مسکونی نه وجهه قانونی داشته و نه از مشروعیتی برخوردار است و بر املاک خصوصی فلسطینی‌ها بنا می‌شود.

او در ادامه افزود: سیاست شهرک سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، چه ساخت شهرک‌ها و یا توسعه و یا مصادره سرزمین‌ها و یا کوچ اجباری آنها، سیاستی است که قانونی نبوده و گامی یکجانبه محسوب می‌شود که نقض حقوق بین الملل و تضعیف راهکار‌های صلح به حساب می‌اید.

او در ادامه از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت‌های خود را با فشار آوردن بر اسرائیل به منظور توقف سیاست شهرک سازی پذیرا باشد.

پیشتر نیز سخنگوی سخنگوی سازمان ملل بر موضع این سازمان مبنی بر غیرقانونی بودن شهرک سازی در کرانه باختری تاکید کرده بود. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل از ثبات موضع این سازمان در قبال احداث شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری خبر داد.

وی افزوده بود: موضع ما بر عدم مشروعیت شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری است و این موضع ثابت و غیرقابل تغییر و قطعی است.

این در حالی است که چندی قبل جنبش موسوم به «صلح اکنون» اعلام کرده بود که شهرک سازی در کرانه باختری و قدس شرقی طی چهار سال گذشته دوره «دونالد ترامپ» با رشد زیادی حرکت کرده است و آن پس از آن رخ داد که ترامپ احداث شهرک‌ها را غیرقانون ندانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار