کلید قفل ۱۵ ساله مجتمع فرهنگی گناباد در دست کیست؟

حدود ۱۵ سال از کلنگ زنی مجتمع فرهنگی و هنری گناباد می‌گذرد، اما این پروژه هنوز به بهره برداری نرسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در گناباد چندین پروژه داریم که از کلنگ‌زنی آن‌ها تاکنون بیش از ۱۰ سال گذشته است و همچنان به بهره‌برداری نرسیده‌اند که مجتمع فرهنگی و هنری گناباد یکی از این پروژه‌ها است.

این پروژه با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ متر مربع در دو طبقه از سال ۱۳۸۴ آغاز و قفل این مجتمع فرهنگی و هنری در مردادماه سال ۱۳۹۴ بعد از گذشت یک دهه به وسیله علی اصغر کاراندیش، معاون وقت توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون هیچ‌گونه تجهیزاتی گشوده شد تا انتظار ۱۰ ساله جامعه فرهنگی گناباد به پایان رسد.

این پروژه از آن دست پروژه‌هایی است که علی رغم تکمیل بودن ساختمان و قول‌های متعدد مسئولین محلی و استانی مبنی بر افتتاح، هنوز بهره‌برداری از آن صورت نگرفته است.

کار به جایی رسیده برای این پروژه که متاسفانه قسمت‌هایی از آن فرو ریخته و شیشه‌های آن شکسته شده و روز به روز بیشتر تخریب می‌شود؛ پروژه‌ای که با پول بیت‌المال ساخته شده امروز بدون استفاده در حال نابود شدن است و همچنان مسئولان قول حل آن را می‌دهند.

حدود یک سال گذشته بود که مسئولان بار دیگر قول دادند در صورت تامین اعتبار این پروژه در سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.


بیشتر بخوانید

 
نکته جالب در زمینه این پروژه، میزان اعتبار لازم برای بهره‌برداری است، براساس برآورد‌های صورت گرفته با اعتباری در حدود ۲۵۰ میلیون تومان این مجموعه کامل می شود و به بهره‌برداری می‌رسد که همین بودجه اندک نیز تاکنون از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین نشده است.

برای مصاحبه درباره مجتمع فرهنگی گناباد به سراغ برخی از هنرمندان می‌رویم که آن‌ها هم به این جمله اکتفا می‌کنند" در زمینه مجتمع به قدر کافی مصاحبه کرده‌ایم، گوش شنوایی نیست".

یکی از هنردوستان گنابادی در این زمینه گفت: یکی از لازمه‌های اصلی برای کار هنری دغدغه نداشتن است تا بتوان کار کرد، ولی هنرمندان ما در گناباد هر روز در جایی ساکن هستند و خانه آن‌ها بلااستفاده مانده است.

قفلی که بر درب این پروژه خورده گویا این روز‌ها قرار نیست باز شود، زیرا در چند ماهه اخیر هیچ کدام از مسئولان محلی و استانی در این زمینه حاضر به صحبت نشده‌اند و ترس از قول‌های انجام نشده حالت دفاعی به همه داده است.

مشکل اصلی که این وضعیت را به وجود آورده، افتتاح زودهنگام آن در ۱۴ مرداد ۹۴ بوده، جایی که این ساختمان تحویل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشده و از سویی تجهیزات آن تامین نشده بود، اما افتتاح شد.

پس از افتتاح پروژه کد تامین اعتبار برای تجهیزات آن در ردیف‌های مالی از بین می‌رود و از اینجا کار سخت می‌شود و مسئولان باید با اعتبارات قطره‌چکانی از محل‌های دیگر تجهیزات آن را تامین کند.

به نظر می‌رسد اگر مسئولان در افتتاح  پروژه عجله زود هنگام نداشتند و اجازه می‌دادند تجهیزات آن کامل شود امروز هنرمندان گنابادی صاحب خانه بودند.

پروژه مجتمع فرهنگی و گناباد در زمان خود با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شده و امروز در حال تخریب شدن است، مسئولان تا حالا فکر کرده‌اند اگر بخواهند چنین مجموعه‌ای را مجدد بنا کنند چقدر از بودجه و اعتبارات برای آن هزینه کنند؟
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار