استاندار البرز مطرح کرد؛

برای پایان هفته برفی آماده هستیم/سدهای استان برای استقبال از برف و باران مهیا هستند

شهبازی گفت: تمامی دستگاه های مسئول، برای بارش های گسترده برف و باران پایان هفته جاری آمادگی لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، عزیزالله شهبازی،در جلسه مدیریت بحران استان با بیان این که ضرورت دارد با تدابیر پیشگیرانه از وقوع حوادث طبیعی جلوگیری کنیم، گفت: ۲ سد بزرگ امیرکبیر و طالقان که بخش بالایی از آب شرب پایتخت و استان را تامین می‌کند، در البرز مستقر هستند.

استاندار البرز افزود: امسال نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته بخشی از آب سد‌های مستقر در استان رهاسازی شده تا از سرریز سد‌ها به واسطه بارش نزولات جوی در پاییز و زمستان جلوگیری شود.

شهبازی گفت: همچنین ساماندهی و مدیریت رودخانه‌های فصلی به ویژه دلمبر و برغان و سایر آبراهه‌های استان تحت نظارت است.

او افزود: شهرداری‌ها و شرکت آب منطقه‌ای استان موظف هستند در شهر‌ها و خارج شهر‌ها نسبت به ساماندهی رودخانه‌ها و آبراهه‌ها اقدام کنند ،چراکه هر گونه سهل انگاری در این راستا منجر به خسارت به مردم می‌شود.

استاندار البرز گفت: از سال‌ها پیش روند ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر نهر دلمبر، مشکلاتی را رقم زده که اکنون ساماندهی این امر را دشوار کرده است.

شهبازی افزود : این ساخت و ساز‌ها در مسیر دلمبر، مسیر رودخانه را منحرف و راه را برای عبور آب سد کرده است.

او گفت: برای هر گونه مکاتبه و هماهنگی جهت ساماندهی این رودخانه، آمادگی لازم را داریم، ولی شهرداری کرج و شرکت آب منطقه‌ای البرز باید در این راستا تدابیر ویژه‌ای را داشته باشند تا حادثه‌ای رخ ندهد.

استاندار البرز افزود: طبق گزارش اداره کل هواشناسی استان، پایان هفته جاری شاهد بارش‌های گسترده برف و باران خواهیم بود از این رو ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های مسئول، آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.