مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پاکستان و سایر کشور‌های همسایه ایران بر اساس نیاز و منافع خود می‌توانند در بندر چابهار بدون هیچ محدودیتی فعالیت و سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران اظهارداشت: بندر چابهار هاب پیوند دهنده بنادر منطقه است و تقویت پیوند کشور‌ها و همکاری متقابل یکی از رسالت‌های این بندر محسوب می‌شود.

او با اشاره به تقارب فرهنگی و اجتماعی با کشور‌های منطقه، افزود: تمامی بنادر کشور ایران مکمل یکدیگر هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان با طرح پیشنهاد اجرایی سازی مفاد موافقت‌نامه خواهر خواندگی بین بنادر گوادر و چابهار، گفت: در صدد هستیم بندر چابهار نیز به عنوان هاب پیوند دهنده بنادر منطقه مطرح شود که در این خصوص نیز تا حد زیادی موفق بوده‌ایم.

او ایجاد مراکز مشترک جستجو، امداد و نجات دریایی بین سواحل غربی شهرستان چابهار و کشور پاکستان را در راستای ارتقای ایمنی تردد دریایی، جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و ایجاد بستر مناسب جهت ارائه خدمات با کیفیت و کمیت بیشتر ضروری دانست.

آقایی با طرح پیشنهاد ایجاد تسهیلات لازم در زمینه توسعه گردشگری دریایی و جابه جایی مسافر دریایی بین بنادر گوادر و چابهار بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران نیز گفت: ظرفیت‌های بی‌نظیر تجهیزاتی و زیرساختی که در بندر شهید بهشتی چابهار ایجاد شده می‌تواند در توسعه تعاملات منطقه‌ای نقش بسزایی ایفا کند.

رحیم حیات قریشی پیشنهاد کرد که تمام زمینه‌های همکاری بین پاکستان و ایران در نشستی اقتصادی با حضور مسوولان مربوطه بررسی و تصمیم‌گیری شود.

او با اظهار خرسندی از امکان انتقال کالا از طریق بندر شهید بهشتی چابهار به مقصد کراچی ابراز امیدواری کرد که با تقویت تعاملات دو کشور این روند تداوم داشته باشد.

سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران ادامه داد: تصمیماتی در خصوص گسترش همکاری‌های امداد و نجات دریایی گرفته و تفاهم‌نامه‌ای تهیه شده که بزودی بین دو کشور امضا می‌شود.

او گفت: در راستای راه‌اندازی خط مسافری دریایی نیر رایزنی‌هایی انجام شده و مراحل تصویب مقررات فی مابین را طی می‌کند که امیدواریم بزودی بین ۲ کشور امضا و عملیاتی شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار