رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری:

هزینه‌های سوختگی در کشور سرسام آور است

ده مرده‌ای گفت: هزینه‌های سوختگی در کشور سرسام آور است و بیمه‌ها به درستی نیاز‌های بیماران سوخته را پوشش نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی ده مرده ای، رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در نشست خبری که به مناسبت روز ملی سوختگی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: بیماران سوخته همواره فراموش شده اند و با آمدن کرونا، این فراموشی تشدید هم شده است. بیمارانی که دچار سوختگی شده اند به سه دسته قبل از بیمارستان، در بیمارستان و بعد از بیمارستان تقسیم می شوند.

او با بیان اینکه هزینه‌های سوختگی در کشور سرسام آور است، گفت: هر فرد دچار سوختگی در بیمارستان دولتی باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه بستری شدن در بیمارستان را بپردازد. اگر بیمار دچار سوختگی در آی سی یو بیمارستان بخش خصوصی بستری شود، این هزینه به یک میلیارد هم می رسد.

ده مرده‌ای افزود: ۷۵ درصد موارد پیشگیری از سوختگی مربوط به سایر ارگان‌ها و نهاد‌هاست و وزارت بهداشت، فقط ۲۵ درصد سهم دارد.

جزو کشور‌های ضعیف در پیشگیری از سوختگی هستیم

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری ادامه داد:  این آمار سوختگی برای ایران خیلی زیاد است و جزو کشور‌های ضعیف در پیشگیری هستیم. در حالی که ۹۰ درصد موارد سوختگی قابل پیشگیری است.

او با انتقاد از بیمه‌ها که به درستی نیاز‌های بیماران سوخته را پوشش نمی‌دهند، ادامه داد: هزینه پانسمان فرد سوخته بعد از مرخص شدن از بیمارستان، ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است که بیمه‌ها فقط یک سوم آن را تقبل می‌کنند.

ده مرده‌ای تصریح کرد: ایجاد یک تخت سوختگی در بیمارستان حدود ۵ میلیارد تومان هزینه دارد. در حال حاضر اتاق‌های بیمارستان شهید مطهری ۵ تخته است و همین مسئله باعث انتقال عفونت می‌شود.

رئیس بیمارستان شهید مطهری، با اشاره به هزینه‌های بالای دوران پس از بیمارستان برای بیماران سوخته، گفت: قیمت یک نوع پماد الان حدود ۳۰ دلار است که قبلا با ارز دولتی وارد می‌شود و بیماران می‌توانستند آن را تهیه کنند اما حالا با ارز آزاد وارد می‌شود و بیماران توان تهیه آن را ندارند.

او بیان کرد: بیماران سوخته باید روزانه یک عدد پماد استفاده کنند. لباس بیماران دچار سوختگی  در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است که فقط ۵ درصد بیماران، توان خرید آن را دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار