۴ روز هوای پاک سهم مشهدی‌ها از پاییز امسال

مشهدی‌ها از ابتدای پاییز تاکنون ۴ روز هوای پاک،۵۹ روز هوای قابل قبول، ۲۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱ روز هوای ناسالم برای تمامی افراد را تجربه کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد پذیرا رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد: هوای مشهد در پاییز، ۲۷ روز آلوده بود که در این بین سهم آبان ماه از آلودگی هوا ۱۳ روز گزارش شده، این یعنی آبان ماه آلوده‌ترین ماه پاییز در امسال بوده است.

او افزود: بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد که کیفیت هوای مشهد در پاییز پارسال با درصدی تفاوت، کم و بیش مشابه امسال بود و طی پاییز ۹۸، مشهد تنها یک روز هوای پاک، ۵۹روز هوای قابل قبول و ۳۰روز هوای آلوده داشت که از این بین سهم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس ۲۹ روز و سهم هوای ناسالم برای همه ۱ روز بود.

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی ادامه داد: مهمترین علت آلودگی هوا در ماه‌های سرد سال افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است و بر اساس آخرین سیاهه انتشار شهر مشهد، سهم منابع متحرک مانند تاکسی‌ها، خودرو‌های شخصی، اتوبوس‌ها و... در تولید ذرات معلق ۶۴ درصد است که در این بین خودرو‌های سواری پررنگ‌ترین نقش را دارند.

پذیرا بیان کرد: ذرات معلق یکی از خطرناکترین آلاینده‌های موجود در هوا هستند و می‌توانند بیماری‌های قلبی و ریوی را تشدید کنند و در مواجهه طولانی مدت سبب حملات قلبی و آسم شوند.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.