فعالیت کارخانه آساک‌ دوچرخ قوچان با حداقل نیرو

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین کارخانه دوچرخه‌سازی خاورمیانه در قوچان با حداقل نیرو دوباره راه اندازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان با نام آساک‌دوچرخ  به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه دوچرخه‌سازی خاورمیانه و در راستای استفاده از حمل و نقل پاک و کاهش مصرف بنزین راه‌اندازی شد، اما این کارخانه بعد از چند سال فعالیت دچار رکود و در نهایت تعطیلی و ورشکستگی شد.

علی آذری نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبری که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر راه‌اندازی مجدد کارخانه آساک‌دوچرخ منتشر شده است، گفت: کارخانه درحال حاضر با حداقل نیرو یعنی حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر راه‌اندازی شده و فعلا خط مونتاژ دوچرخه آن راه افتاده است.
 
او افزود: در حال حاضر مجمع فوق‌العاده تشکیل شده است و کارخانه را به سمت دوچرخه‌های هیبریدی سوق می‌دهیم که هم بازار داخل و هم بازار صادراتی را دوباره در تصرف خود در آورد.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  در ۲۰ سال گذشته به خاطر تعطیلی و کم رونقی کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان لطمه های زیادی به این شهرستان وارد شد و الان با تشکیل ستاد تدبیر تلاش داریم تا تمام ظرفیت‌های کارخانه دوچرخه‌سازی فعال شود.

آذری بیا اشاره به  ماهیت کارخانه آساک‌دوچرخ، بیان کرد: ارزش تقریبی این کارخانه بر اساس تخمین کارشناسی حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که هم اکنون کارخانه به نفع مردم قوچان صلح شده است.
 

بیشتر بخوانید


او تصریح کرد:  متأسفانه فردی که کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان را خریده و به ورشکستگی کشانده بود، برخی از مجموعه‌های دیگر مانند لوازم خانگی اطلس، کشت و صنعت ۵۱ مشهد، تایرسازی بجنورد را هم به تعطیلی کشانده بود و اکنون سعی دارد، برای جبران خسارت به قوچان این کارخانه را به مردم قوچان واگذار کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: تلاش ما بر این است که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از عواید کارخانه دوچرخه‌سازی آساک قوچان صرف محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال جوانان در شهر و روستای قوچان شود و تلاش می کنیم تا در آینده سهام این کارخانه از طریق بازار بورس به عامه مردم واگذار شود.
 

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار