گلایه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از کمبود بودجه برای ارائه آموزش‌های عملی

صالحی عمران گفت: بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی و عملی کفایت نمی‌کند.

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شاخص سرانه بودجه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای  از لحاظ هزینه سرانه آموزش برای برگزاری دوره‌های کاردانی و کارشناسی نسبت به سایر دانشگاه‌های نظری به شدت کم یا حتی نصف آن میزان است.

او با اشاره به اینکه با کسری بودجه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مواجه هستیم، افزود: بودجه ۲۰ هزار نیروی حق التدریس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیش بینی نشده است و برای جذب استادان به راحتی مجوز‌های لازم صادر نمی‌شود که ناچار به همکاری با استادان مدعو هستیم.

صالحی عمران تصریح کرد: لازم است تا بودجه‌های متعددی برای توسعه آموزش‌های مهارتی در اختیار قانون گذار قرار بگیرد. معتقد هستم که میزان بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای توسعه و ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی و عملی کفایت نمی‌کند و باید توجه ویژه‌ای به این امر شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه هدف دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت نیرو‌های تکنیسین یا مهارتی است، تاکید کرد: نیرو‌های مهارتی با نیاز بخش‌های اجتماعی و اقتصادی و بودجه و سرمایه گذاری تربیت می‌شوند که لازم است تا برای توسعه کمی وکیفی کشور بودجه لازم در اختیار دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار بگیرد.

او گفت: در صورت عدم تامین بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با مشکلات زیادی رو به رو خواهیم شد. در واقع بدهی‌ها هر سال انباشته شده و میزان حقوق استادان حق التدریس افزایش پیدا می‌کند که در صورت عدم تامین بودجه لازم کیفیت ارائه آموزش‌های عملی به شدت راه نزولی را در پیش خواهند گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار