مدیرکل تعاون لرستان خبر داد؛

تأیید بازنشستگی پیش از موعد ۷۴۶ نفر در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: درخواست بازنشستگی پیش از موعد ۷۴۶نفر امسال در مشاغل سخت و زیان‌آور استان تایید و به تامین اجتماعی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: درخواست بازنشستگی پیش از موعد ۷۴۶نفر امسال در مشاغل سخت و زیان‌آور استان تایید و به تامین اجتماعی ارسال شد.

علی آشتاب روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان‌آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور بررسی شود.

او  تصریح کرد: از تعداد یک هزار و پنج درخواست مطرح شده در کمیته بدوی و تجدیدنظر، ۷۴۶ درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: بنابر قانون، کارگران بیمه شده این‌گونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

آشتاب بیان کرد: کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط هستند که این امر توسط بازرسان به‌صورت دوره‌ای و زمان‌بندی شده بررسی می‌شود.

۲ هزار و ۸۳۶ تعاونی فعال با اشتغال ۲۸ هزار نفر در لرستان وجود دارد و مشخصات ۱۳۰ هزار کارگر بیمه شده نیز در استان ثبت شده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار