سرعت و کیفیت دسترسی به شبکه پهن باند کشور افزایش یافت

افزایش سرعت و کیفیت دسترسی به شبکه پهن باند کشور با رشد ۴۰ درصدی ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات و ارتقا ۷ برابری ظرفیت شبکه انتقال محقق شده است.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سی و یکمین قسمت از سری ویدئو‌های «ایران هوشمند»، توسعه زیرساخت‌های شبکه پهن باند کشور را مورد بررسی قرار داده است.

براساس برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به توسعه زیرساخت‌های شبکه پهن باند کشور باهدف افزایش سرعت و کیفیت پهن باند کشور شده بود که این مهم اکنون با اقدامات انجام‌شده و توسعه زیرساخت شبکه پهن باند کشور محقق شده است.

به همین منظور فارغ از اجرای ۱۴ هزار کیلومتر فیبر نوری جدید به‌عنوان شاهرگ‌های اصلی شبکه پهن باند، در گام نخست ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات از ۱۷.۳ به بیش از ۲۴ ترابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرد و این موضوع نشان از رشدی ۴۰ درصدی دارد.

در ادامه ظرفیت شبکه انتقال از ۴ هزار و ۱۱۱ به بیش از ۲۸ هزار و ۴۱۱ گیگابایت افزایش یافت؛ یعنی ظرفیت شبکه انتقال ظرف سال‌های اخیر رشدی ۷ برابری داشته است.

بر این اساس باهدف بهبود دسترسی کاربران به شبکه پهن باند، هم ظرفیت پهن باند و هم ظرف انتقال به نحو چشم‌گیری افزایش‌یافته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار