عملیات بازگشایی راه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی ادامه دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی ۱۲۵ روستا از سوی نیرو‌های راهداری ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در زمان کنونی تمامی راه‌های شریانی و اصلی استان باز بوده و تردد در آن‌ها در جریان است، گفت: ۱۲۵ روستای آذربایجان‌شرقی در مناطق صعب العبور شهرستان‌های تبریز، اهر، کلیبر، بستان آباد، چاراویماق، ورزقان، هریس و هشترود واقع هستند و تلاش می‌شود در سریعترین زمان ممکن راه این روستا‌ها نیز بازگشایی شود.

او گفت: در پی بارش برف روزهای چهارشنبه و بامداد پنجشنبه ۱۱ هزار و ۷۲۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان توسط گروه‌های راهداری برف روبی و نمک پاشی شده است و در این عملیات در کلیه جاده‌ها یک هزار و ۸۶۵تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه با تلاش نیرو‌های راهداری هم اکنون تردد در آزادراه تبریز - زنجان در جریان است، گفت: بیشترین میزان برف روبی در این بازه زمانی در آزادراه تبریز- زنجان، اهر، کلیبر، مرند، تبریز و بستان آباد انجام شده است.

علیزاده گفت: در این روز‌ها (چهارشنبه و پنجشنبه) نیرو‌های راهداری اقدام به امدادرسانی به ۱۲۹ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک در جاده‌های مختلف استان کرده اند.

او تعداد ماشین آلات سبک و سنگین فعال در عملیات راهداری زمستانی استان را ۳۷۶ دستگاه اعلام  کرد و گفت: این دستگاه‌ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: یک هزار و ۱۶۹ نفر از نیرو‌های راهداری نیز در عملیات راهداری زمستانی فعال هستند و با استقرار در جاده‌های استان به مسافران و خودرو‌های عبوری کمک می‌کنند.

علیزاده راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: مردم می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار