مسکو: اتهام حمله سایبری به روسیه با هدف سنگ‌اندازی در روابط با دولت بایدن است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد ادعای حمله سایبری عوامل روس به آمریکا در راستای آسیب زدن به شکل گیری روابط میان مسکو و دولت بعدی واشنگتن ارزیابی می‌شود.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، مسکو هدف از طرح اتهام حملات سایبری علیه دولت روسیه را بی‌ارتباط با سنگ اندازی در مسیر روابط و همکاری میان دولت بعدی آمریکا با روسیه ندانست.

وزارت خارجه روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد: ما احتمال اینکه هدف از طرح اتهام دست داشتن روسیه در حملات سایبری اخیر در آمریکا، ضربه زدن به روابط آتی مسکو با دولت جو بایدن باشد، را رد نمی‌کنیم.

پیش از این نیز ادعای برخی مقامات آمریکا در خصوص دست داشتن روسیه در حملات سایبری گسترده به نهاد‌های این کشور، واکنش ریاست جمهوری روسیه را به همراه داشت.

سخنگوی کاخ کرملین روز پنج شنبه اعلام کرد روسیه ارتباطی با حملات سایبری اخیر به نهاد‌های فدرال آمریکا ندارد.

دیمیتری پسکوف روز دوشنبه نیز گفت روسیه هیچ ارتباطی با حملات سایبری اخیر علیه چندین نهاد و شرکت دولتی آمریکا ندارد. اتهامات علیه روسیه بی پایه و اساس و ادامه روسیه هراسی در آمریکاست که درباره هر ماجرایی به آن متوسل می‌شوند.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکا، یکشنبه گذشته یک گروه هکری حملات سایبری گسترده‌ای را با پشتیبانی یک قدرت خارجی به نهاد‌های آمریکایی صورت داده و داده‌های چندین سازمان دولتی را به سرقت برده‌اند. گفته می‌شود طی هفته اخیر ده‌ها حمله سایبری علیه نهاد‌های حساس آمریکا از جمله وزارت خزانه‌داری، وزارت امنیت داخلی و مراکز هسته‌ای این کشور انجام شده که مقامات آمریکا را به‌شدت نگران کرده و احتمالا در این حملات اطلاعات بسیار مهمی به سرقت رفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار