بازدید از نمایشگاه صنایع دستی روی آب خرمشهر

مشاور استاندار خوزستان ومدیرکل امور زنان و خانواده از نمایشگاه صنایع دستی برپا شده بر روی کشتی گردشگری در خرمشهر بازدید کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، زینب پارسا فخر مشاور استاندار خوزستان ومدیرکل امور زنان و خانواده در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در عرشه کشتی در خرمشهر، گفت: این گونه نمایشگاه ها که در فضاهای باز برگزار می شود و دستورالعمل ها در آن رعایت شده است، حرکت خوب و شایسته ای است که توسط اداره میراث فرهنگی خرمشهر اجرا شد و زنان در این نمایشگاه حضور پر رنگ داشتند این نمایشگاه روی آب اقدامی در راستای کمک به اقتصاد زیان خورده در اثر شیوع بیماری کرونا نیز هست.

او افزود: از آنجا که شیوع بیماری کرونا که نزدیک به یک سال ادامه دارد باعث صدمه جدی کسب و کارها و فروش مشاغل خانگی به ویژه کسب و کارهای زنان شده برپایی این گونه نمایشگاه های می تواند هم بحث گردشگری و هم فروش محصولات تولید زنان را در شهرستان های مختلف استان خوزستان رونق دهد که امیدواریم با ظرفیت دریایی که در کل استان وجود دارد شاهد اجرای برنامه های مشابه در دیگر شهرستان ها نیز باشیم.

مشاور استاندار خوزستان ومدیرکل امور زنان و خانواده همچنین در روند این بازدید از نمایشگاه صنایع دستی خرمشهر وعده اختصاص تسهیلات با سود کم بهره به بانوان خرمشهری فعال در زمینه تولید صنایع دستی را داد و گفت: همه بانوان شرکت کننده در این نمایشگاه و دیگر بانوان فعال در عرصه تولید صنایع دستی که از سوی امور بانوان فرمانداری خرمشهر به اداره کل امور بانوان استانداری خوزستان معرفی می شوند می توانند از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

پارسا فخر در ادامه از انعقاد تفاهم نامه با پست برای ارائه خدمات پستی به بانوان صنعتگر و تولید کننده خوزستانی خبر داد و افزود: تفاهم نامه ای با پست منعقد شده است که در قالب این تفاهم نامه زنان بدسرپرست یا سرپرست خانوار به پست معرفی می شوند تا از طریق پست تولیدات  آنها رایگان جمع آوری و با تعرفه های پستی مناسب ارسال  شود.

او افزود: بانوان همچنین می توانند از طریق سامانه «ای بازار» محصولات خود را به صورت رایگان عرضه کنند.

مشاور استاندار خوزستان ومدیرکل امور زنان و خانواده به فعال سازی کانون و بازارچه بانوان خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: حدود یک ماه پیش از کانون بانوان و از محلی که برای بازارچه در نظر گرفته شده است بازدید کردم، بازارچه به بازار اصلی خرمشهر نزدیک است و مکان مناسبی است، نشست هایی هم با بانوان فعال در عرصه صنایع دستی و تولید پوشاک خرمشهر برگزار شده که ظرفیت خوبی میان آنها مشاهده شد که می توان با اعطای تسهیلات به این بانوان کمک کرد تا در بازارچه مستقر شوند.

او افزود: با پیگیری فرماندار و شهردار خرمشهر قرار است بازارچه بانوان خرمشهر بهمن ماه امسال افتتاح شود که در کنار آن از ظرفیت کانون به عنوان محل کارگاه و آموزش استفاده خواهد شد.

پارسا فخر در بخش دیگری از سخنان خود انعقاد تفاهم نامه با کانون وکلای خوزستان برای استفاده بانوان نیازمند از وکیل رایگان را یادآور شد و  بیان کرد: حدود یک ماه پیش تفاهم نامه ای با کانون وکلا  منعقد شد که در غالب این تفاهم نامه می توان وکیل رایگان در اختیار زنانی که از نظر مالی نیازمند هستند و مسئله حقوقی دارند قرار داد تا مسائل حقوقی آنها به صورت رایگان دنبال شود.

بنا به گفته مشاور استاندار خوزستان ومدیرکل امور زنان و خانواده داشتن معرفی نامه از سوی مدیرکل کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان را لازمه ارائه هرگونه خدمات به بانوان اعم از اعطای تسهیلات، خدمات پستی و خدمات حقوقی از سوی کانون وکلا است.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.