لزوم تبدیل بم به پایتخت باغ شهر و زیبایی‌های ایران

استاندار کرمان گفت: بم باید با حفظ هویت اصلی خود، پایتخت باغشهر و زیبایی‌های ایران باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان در مراسم گرامیداشت جانباختگان زلزله دلخراش پنجم دی ماه بم گفت: بم قطعه‌ای زیبا از هویت ایرانی اسلامی است و نباید با مهندسی جدید، ترکیب آن را به هم زد و امید است این شهر از کوچه‌های خاکی به باغ شهر زیبای ایران تبدیل شود.

او از فرماندار و شهردار بم خواست: یک سوم کوچه‌های این شهر را با ساخت هویتی بم و متناسب با باغ‌شهر ببینند و از مدرن سازی‌های نامتناسب در بم خودداری کنند.

زینی وند با اشاره به اهمیت راه‌های ارتباطی در منطقه جنوب شرق کشور و تاکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه افزود: اقدامات مهمی برای ساخت جاده استراتژیک ریگان تا جاسک انجام شده است و بودجه‌ای به آن تزریق خواهد شد، اما عزم جنوب شرقِ کشور را می‌خواهد.

لزوم تبدیل بم به پایتخت باغ شهر و زیبایی‌های ایران

او با اشاره به اهمیت محور ریگان به بزمان و رودبار جنوب به سمت سواحل مکران، از نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان خواست: این مهم را به عنوان دستاورد سفر به استان کرمان، در دیدار با مقام‌معظم رهبری پیگیری کنند.

استاندار کرمان افزود: به پیشنهاد وزیر کشور ۳۰ میلیارد تومان در دولت برای جبران خسارت سیل در سد نساء تصویب شد و همچنین حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به شهر‌های بم و بروات تامین اعتبار شده و در بودجه سال آینده این مهم دیده شده است.

لزوم تبدیل بم به پایتخت باغ شهر و زیبایی‌های ایران

حجت‌الاسلام موسوی غضنفرآبادی نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برای تکمیل طرح کوچه‌ها و خیابان‌های خاکی بم و بروات گام‌هایی برداشته شده و امید است به زودی به اتمام برسند.

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه نیز در این مراسم با ذکر بیانات مقام معظم رهبری در بم پس از وقوع زلرله، صبوری و ایستادگی مردم بم را ستود.

لزوم تبدیل بم به پایتخت باغ شهر و زیبایی‌های ایران

حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی با تبیین نمونه‌هایی از بصیرت و استقامت مردم ایران در مسیر پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، بر لزوم معرفی مکتب حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد.

در این مراسم حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم نیز در سخنانی یاد و خاطره جانباختگان زلرله بم، دارالصابرین را گرامی داشت.

هفدهمین سالگرد زلزله دلخراش بم، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با حضور تعداد محدودی در بهشت زهرا برگزار و یاد و خاطره‌ی جان‌باختگان این حادثه ناگوار گرامی داشته شد.

انتهای پیام/ب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار