حمایت حزب حاکم مراکش از دولت در برابر انتقادها به علت سازش با رژیم صهیونیستی

پس از انتقاد‌های گسترده داخلی و خارجی از دولت مراکش به سبب عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حزب حاکم مغرب حمایت خود از نخست وزیر این کشور را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روزنامه اینترنتی «رای‌الیوم»، پس از انتقاد‌های شدید از دولت «سعد الدین العثمانی» دبیرکل حزب عدالت و توسعه و نخست وزیر مراکش به سبب امضای توافق عادی سازی گسترده روابط با رژیم صهیونیستی، «عبدالاله بنکران» نخست وزیر سابق مغرب بر حمایت خود از العثمانی تاکید کرد، این حزب اسلامی جلسه فوق العاده تشکیل داد و دبیرخانه حزب پس از جلسه، حمایت خود را از العثمانی در برابر درخواست‌ها برای استعفای وی اعلام کرد.

دبیرخانه حزب عدالت و توسعه پس از این جلسه استثنایی در بیانیه‌ای حمایت خود را از نخست وزیر و دبیرکل این حزب اعلام کرد و برگزاری نشست اضطراری شورای ملی را خواستار شد. حزب عدالت و توسعه مراکش بر اهمیت موضع اخیر ریاست جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر اقلیم‌های جنوبی و گشودن کنسولگری در شهر «الداخله» , تاکید کرد و افزود این تصمیم چشم انداز‌های جدیدی را برای تقویت موضع مغرب در محافل بین المللی باز می‌کند.

این حزب تاکید کرد واکنش‌های داخلی و خارجی به تحولات اخیر درباره آرمان فلسطین را درک می‌کند و این مسئله از جایگاه مغرب و نقش مهم آن در حمایت از این آرمان از طریق طرح‌های میدانی در حمایت از حقوق ملی مردم فلسطین و ایستادگی مردم قدس حکایت دارد.

مراکش در پی برقراری روابط عادی با رژیم صهیونیستی، آمریکا را مجاب کرده تا حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را بپذیرد. صحرای غربی منطقه‌ای در جنوب مراکش است که اختلافاتی درباره حاکمیت مراکش بر آن و یا استقلال آن مطرح است. سازمان ملل معتقد است که برگزاری یک همه پرسی در این منطقه باید آینده صحرای غربی را مشخص کند. 

طی ماه‌های اخیر کشورهای امارات، بحرین، سودان و مراکش اقدام به آشکارسازی روابط خود با رژیم صهیونیستی کرده‌اند. گروه‌های مقاومت فلسطین ضمن انتقاد شدید از اقدام خائنانه برخی از حاکمان عربی، برقراری روابط عادی با رژیم صهیونیستی را همچون خنجری خواندند که بر پیکر فلسطین فرو رفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار