در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سیاستمداران فکری به حال تقویت ساخت بازی‌های داخلی کنند

معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از دلایل پایین بودن کیفیت بازی‌های تولید داخل گفت.

سید محمدعلی سیدحسینی معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر علت پایین بودن کیفیت بازی‌های داخلی اظهار کرد: براساس آخرین آمار‌ها ۳۲ میلیون نفر جمعیت بازیکن‌های ما در داخل کشور هستند که میانگین سنی آن‌ها ۲۲ سال است.

معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: عمده این ۳۲ میلیون نفر، بازیکن بازی‌های موبایلی هستند.

وی با بیان اینکه فضای بازار داخلی ما بسیار با بازی‌های خارجی در حوزه موبایلی قابل رقابت است گفت: از این تعداد افرادی که روی بازی‌های موبایلی به دلیل ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند و ضریب نفوذ اینترنت همراه متمرکز هستند بیشتر است و درصد کمی از تعداد بازیکن‌های کشور در زمینه بازی‌های pc و کنسولی به سراغ بازی‌های خارجی می‌روند.

سید حسینی بیان کرد: در زمینه بازی‌های موبایلی، بازی‌های زیادی را داریم که برنامه‌ها و مخاطب‌های آن‌ها با بازی‌های خارجی در کشور نه تنها برابری می‌کند، بلکه بیشتر هم است.

مخاطبان برخی بازی‌های تولید داخل از بازی‌های خارجی بیشتر است

معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: برخی بازی‌ها را در کشور داریم که مخاطب آن حتی از بازی کلش آف کلنز در ایران بیشتر شده و این طور نیست که ما بازار را در بازی‌های موبایلی از دست داده باشیم.

وی گفت: این بازار طی چندین سال فعالیت بازی‌سازان موبایلی و تولیدکنندگان داخلی به دست آمده و امیدواریم با سیاست‌هایی که پیگیری می‌کنیم، این بازار همچنان به قوت خود ادامه دهد و بتوانیم سهم بیشتری را از بازار داخلی، به بازی‌های داخلی اختصاص دهیم.

سید حسینی درباره پایین بودن کیفیت برخی بازی‌ها بیان کرد: بازی‌هایی که بسیار رقابتی، پر هیجان و پیچیده است را در زمین بازی‌های موبایلی بسیار زیاد داریم و موفق هم هستند.

مشخص شدن علت پایین بودن کیفت بازی‌های تولید داخل / سیاستمداران فکری به حال تقویت ساخت بازی‌های داخلی کنند

بازی یا اپلیکیشن، کدام موفق‌تر بوده؟

معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: در مقایسه بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها از لحاظ درآمدی و میزان مخاطب، بازی‌ها بسیار در فروشگاه‌هایی که هستند موفق‌تر بوده‌اند.

وی گفت: اینکه برخی از بازی‌های خارجی کیفیتشان از بازی‌های داخلی بالاتر است، به دلیل این است که برای تولید بازی هزینه‌های سرسام‌آوری انجام شده و این هزینه شاید قابل مقایسه با هزینه‌هایی که ما در کشور انجام می‌دهیم نباشد.

سید حسینی بیان کرد: خارجی‌ها به بازی به عنوان یک صنعت خلاق و استراتژیک و منبع بسیار خوبی برای کسب درآمد به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و سرگرم کننده‌ای که در کشور دارد، نگاه می‌کنند.

علت موفقیت کشورهای دیگر در ساخت بازی 

معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: چند کشور در زمینه بازی‌های موبایلی از جمله چین که سرمایه گذاری طولانی‌مدتی در بحث بازی‌های موبایلی کرده، موفق هستند.

مشخص شدن علت پایین بودن کیفت بازی‌های تولید داخل / سیاستمداران فکری به حال تقویت ساخت بازی‌های داخلی کنند

وی با بیان اینکه کسانی که مصرف رسانه‌ای دارند، نزدیک به ۳۰ دقیقه در روز بازی می‌کنند گفت: در حال حاضر بازی‌های قابل رقابت و با مخاطب بالا در کشور زیاد است و حتی بازی‌های ایرانی وجود دارند که از روز انتشار تا کنون ۱۲ میلیون کاربر داشته است.

سید حسینی بیان کرد: تعداد بازی‌هایی که توانسته اند این تعداد مخاطب را جذب کنند در سال‌های اخیر زیاد بوده و این نشان می‌دهد که بازی‌سازی، یک صنعت رو به رشد از لحاظ درآمد و جذب مخاطب است.

معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: در همین شرایط تحریم به دلیل اینکه بازی خیلی از ضرورت‌ها و اقدامات صنایع دیگر مانند منابع اولیه و همچنین تجهیزات خیلی پیچیده نمی‌خواهد، و اصل آن مبتنی بر سرمایه انسانی و دانش است، می‌تواند صنعتی رو به رشد باشد.

وی گفت: رشد صنعت بازی‌سازی کشور همانطور که در دیگر کشورهای دنیا این صنعت در حال رشد است مستلزم کمک و توجه ویژه سیاست‌مداران است تا شکاف اندک صنعت بازی‌سازی ایران با کشورهای فعال در این حوزه رفع شود. ظرفیت جبران فاصله بین بازی‌های ایرانی و خارجی در بعضی از بازی‌های موبایلی وجود دارد.

معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: اگر توجه و سرمایه گذاری شود، هم می‌توانیم در بازار خودمان سهم عمده‌ای را در اختیار بگیریم و هم به سمت بازار‌های خارج از کشور برویم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۷ دی ۱۳۹۹
حرف حق تلخه. نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۷ دی ۱۳۹۹
جوان باید به دنبال تحصیل و تخصص و خودسازی باشه. این همه بازی کرده شده چی؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۳۵ ۰۷ دی ۱۳۹۹
واقعا باید یه فکری به حال بازی ها کرد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۴۱ ۰۷ دی ۱۳۹۹
گرسنگی فقط کیفیت فقر و بدبختی و دربه دری و فلاکت بالاس میخواستی چی بشه‌...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۷ دی ۱۳۹۹
چرا نوجوانان به جای بازی هایی که باید مرتبط با سردار سلیمانی و...باشند فورتنایت و پابجی بازی میکنند؟
ایا ارگانی نیست که بررسی کند و فرهنگسازی کند؟