درخشش دو فناور پارک علم و فناوری البرز

دو شرکت دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز در کمیته انتخاب فناور برتر استان به مقام اول رسیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، براساس انتخاب کمیته ارزیابی فناور برتر و از بین تمام طرح‌های دریافتی در کمیته انتخاب فناور برتر استان، دو شرکت دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز با نمره‌های عالی برگزیده شدند و رتبه اول رسته خود را کسب کردند.

ایده یکی ازاین شرکت‌ها ساخت فرومون جنسی حشرات برای کنترل و مقابله با آفات گیاهی بود که موفق به کسب رتبه اول شد. این ایده برای اولین بار در کشور معرفی شده و شرکت فناور مربوطه توانسته است مجوز ۹ نوع فرمون جنسی برای مقابله با آفات در گیاهان را از سازمان اصلاح نباتات کشور دریافت کند.

همچنین یک شرکت دانش بنیان تجهیزات الکترونیک مستقر در پارک علم و فناوری البرز نیز توانست رتبه اول رسته مهندسی پزشکی و رتبه سوم مجموع برگزیدگان را به خود اختصاص دهد. این شرکت فناور نیز در زمینه تولید تجهیزات پزشکی نوین در حوزه فیزیوتراپی و تجهیزات مربوط به پوست و مو فعالیت می‌کند و اخیرا نیز تولید دستگاه‌هایی در حوزه مبارزه با ویروس کرونا مانند تونل‌های ضد عفونی کننده، کاورزن حرارتی کفش و تب سنج‌های لیزری را شروع کرده است که علاوه بر فروش در داخل ایران محصولات تولیدی را به کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز صادر کرده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.