لزوم مقام سازی مساکن روستایی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی مقاوم سازی مساکن روستایی را در اولویت برنامه‌های استان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی گفت:خانه‌های قدیمی،فرسوده و در معرض خطر باید شناسایی و مقاوم سازی شود،تا در زمان حوادث طبیعی مانند زلزله شاهد کمترین میزان خسارات و تلفات باشیم.

او لایروبی رودخانه‌ها را یکی از دلایل عمده احیای دریاچه ارومیه خواند وافزود: بارش رحمت الهی نقش مهمی در بهبود وضعیت دریاچه ارومیه داشته است؛ اما نباید نقش ویژه لایروبی رودخانه‌های حوضه آبریز دریاچه را نادیده گرفت.

او با اعلام اینکه هر گونه ساخت‌و‌ساز بنا در بستر و حریم رودخانه‌ها ممنوع است اضافه کرد: باید با هر گونه ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در حاشیه و یا بستر رودخانه‌های استان مبارزه شود چرا که رعایت نکردن این موارد علاوه بر مخاطرات ناشی از وقایع و حوادث طبیعی از قبیل سیل برای منطقه، مشکلات زیادی برای کشاورزان و عموم مردم به دنبال خواهد داشت.

استاندارآذربایجان شرقی با انتقاد از طرح تدقیق گسل‌های کلان شهر تبریز تصریح کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از زلزله حریم گسل‌ها باید بصورت علمی تعیین شود و هیچ بحثی از روی احساسات بدون پشتوانه علمی در این باره توسط مسئولان و شورا‌ها مطرح نشود، ضمن اینکه بلند مرتبه‌سازی و ساخت مراکز حساس در حریم گسل‌ها ممنوع است.

پورمحمدی با اشاره به افتتاح آزادراه تبریز- سهند گفت: شدت بارش برف و برودت هوا در این منطقه، باعث ایجاد برخی مشکلات و رنجش خاطر مردم شد که ضمن عذرخواهی از تمامی آن‌ها اعلام می‌کنیم ،که این آزادراه به شکل استاندارد احداث شده است.

هنربر مدیر کل مدیریت بحران استانداری هم گفت: تدقیق گسل‌های تبریز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان از تهران، اعلام استعلام جزئیات و ضوابط ممنوعیت ساخت و ساز ساختمان بلندمرتبه با اهمیت بسیار بالا در ۳۰ کیلومتری گسل، شناسایی روستا‌های در معرض خطر توسط بنیاد مسکن، ابلاغیه سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص دستورالعمل مواجه با برف و کولاک و ابلاغیه معاون دادستان تبریز در خصوص آمادگی کلیه دستگاه‌های امدادی و عملیاتی و نظامی و انتظانی در مقابله با برف و کولاک از موضاعات مطرح شده و مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار