طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی بوشهر بیش از ۱۶۰۰ متقاضی دارد

هزار و ۶۱۱ متقاضی در طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی بوشهر ثبت نام کرده‌اند و ۸۳۱ نفر راستی آزمایی شده‌اند.

طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی بوشهر بیش از ۱۶۰۰ متقاضی داردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر عنوان کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان بوشهر از شهریور سال ۹۹ با تشکیل جلسه معرفی طرح در استانداری و همچنین شورای اشتغال، آغاز شد.

 سیده الهام مختاری افزود: تاکنون در استان بوشهر هزار و ۶۱۱ متقاضی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد با ۸۳۱ نفر تماس تلفنی برای راستی‌آزمایی و همچنین مشاوره و شناسایی متقاضیان انجام گرفته و  حدود نیمی از متقاضیان راستی‌آزمایی شده‌اند.

او، تشکیل شورای علمی طرح در استان و برگزاری جلسات آن، برگزاری جلسات با کارفرما و ناظر استانی، برگزاری جلسات با پیشرانان ملی و استانی، انعقاد تفاهم‌نامه با پیشرانان، شناسایی مزیت‌ها، شناسایی و دسته‌بندی جامعه هدف طرح، آغاز مرحله ارزیابی و اطلاع رسانی اولیه به متقاضیان، از جمله کارهای صورت گرفته اعلام کرد.


بیشتر بخوانید


مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر ادامه داد: مرحله یک مطالعات و بررسی شرایط استان به لحاظ فرهنگی و وضعیت اشتغال انجام گرفته که در این مرحله نشست‌های تخصصی نمایندگان جهاد دانشگاهی در شهرستان‌های ده‌گانه استان بوشهر، با فرمانداری‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح مانند اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی برگزار شده است.

او بیان کرد: شروع مرحله دوم اجرای طرح شامل برنامه ریزی برای متقاضیان، تایید مکان آموزش، تهیه مواد اولیه برای آموزش و اجرا، آموزش متقاضیان در رشته شغل‌های مورد نظر و مهم‌تر از همه بحث اتصال افراد به بازار که پس از توانمندسازی اجرا می‌شود.

به گفته مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر، در مرحله شناسایی مزیت‌های استان، رسته مشاغلی شامل حصیربافی، تولید پوشاک، گبه و گلیم بافی، بسته بندی خرما، خشک و کردن بسته بندی سبزی، ترشی جات، شیرینی پزی احصاء و دسته‌بندی شد.

این طرح در مدت سه سال اجرا می‌شود که تمامی مراحل با حساسیت از سوی کارشناسان و اعضای ستاد و دبیرخانه طرح توسعه ملی مشاغل خانگی مستقر در جهاد دانشگاهی استان بوشهر پیگیری و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.