مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: حوادث ناشی از کار در این استان طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، علی آشتاب،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان روز دوشنبه در جمع رسانه‌ها بدون اشاره به تعداد حوادث اتفاق افتاده در بخش‌های کارگری استان اعلام کرد: یکی از وظایف اصلی و اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی کار، نظارت و مشاوره تخصصی به کارگران و کارفرمایان در راستای جلوگیری از بروز حوادث است.

او اظهار داشت: بازرسان علاوه بر نظارت‌های برنامه ریزی شده، نظارت غیر مستقیم را از طریق استقرار مسئول ایمنی در کارگاه ها، رصد فعالیت کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، بررسی عملکرد ایمنی پیمانکاران از طریق صدور صلاحیت ایمنی، توجه و نظارت بر آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان را انجام می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: جهت پیشگیری و مقابله با کرونا و صیانت از نیروی انسانی شاغل در واحد‌های اقتصادی، تشدید بازرسی در کارگاه‌های مشمول قانون کار در دستور کار قرار گرفت و در ۹ ماهه امسال پنج هزار و ۸۱۴ مورد بازرسی کلی از واحد‌های کارگری استان انجام شد.

۲ هزار و ۸۳۶ تعاونی فعال با اشتغال ۲۸ هزار نفر در لرستان وجود دارد و مشخصات ۱۳۰ هزار کارگر بیمه شده نیز در استان ثبت شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.