غربالگری ۸۶ درصد جمعیت شهرستان اردبیل/ نظارت بر مطب‌ها تشدید می‌شود

فرماندار اردبیل گفت: در طرح شهید سلیمانی ۸۶ درصد جمعیت این شهرستان غربالگری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در جلسه ستاد کرونای شهرستان اردبیل گفت: تاکنون در طرح شهید سلیمانی در شهرستان اردبیل ۱۵۲هزار و ۸۹۴ خانوار در قالب ۵۲۵ هزار و۹۱ نفر جمعیت غربالگری شدند که ۸۶ درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند.

او افزود: در غربالگری‌های انجام شده در طرح شهید سلیمانی ۳ هزار و ۹۴۴ مورد مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا شناسایی شده و تحت خدمات دهی و قرنطینه قرار گرفتند.

فرماندار اردبیل بیان کرد: در قالب طرح شهید سلیمانی ۲هزار و ۷۲۲ بسته مواد غذایی و ۴۱ هزارو ۹۵ مورد بسته بهداشتی در بین نیازمندان در شهرستان اردبیل توزیع شده است.

امامی یگانه گفت: متاسفانه در برخی مطب‌های شهرستان اردبیل شاهد عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم که نظارت بر این مطب‌ها تشدید و برخورد‌های قانونی و بازدارنده انجام می‌شود و سلامت مردم خط قرمز است و همگان باید به این امر اهتمام داشته باشند.

او از بررسی شرایط ۴۸ مطب در شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: نظارت بر این مطب‌ها تشدید و برخورد‌های پیشگیرانه و بازدارنده در این زمینه اعمال می‌شود.

فرماندار اردبیل همچنین تصریح کرد: برخی شعبات بانک‌ها نیز با ازدحام روبه رو هستند که تذکرات لازم به این شعبات ارائه شده و در صورت عدم رعایت فاصله گذاری برخورد جدی می‌شود.

امامی یگانه افزود: رستوران‌ها موظف به خدمات دهی به صورت برون بر هستند و در صورت عدم پایبندی به این امر پلمب می‌شوند.

او از همکاری مردم و اصناف و بازاریان در راستای پیشگیری از ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: همچنان از مردم و بازاریان و اصناف خواهشمندیم دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده تا به وضعیت قرمز و اعمال محدودیت‌ها بازنگردیم.

فرماندار اردبیل بیان کرد: تاکسی‌های درون شهری موظف به سوار کردن سه سرنشین و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک هستند که با توجه به ۳ هزار و ۶۰۰ تاکسی در شهر اردبیل نظارت در قالب ۷ اکیب تشدید می‌شود و ۱۰۰ راننده متخلف به مراجع نظارتی معرفی شدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.