رئیس مرکز آموزش محیط زیست:

تدوین کتاب درسی "انسان و محیط زیست" گامی موثر در جهت فرهنگ‌سازی است

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کتاب درسی "انسان و محیط زیست" گامی موثر در جهت فرهنگ‌سازی برای نسل آینده است و تدوین آن رویداد مهمی در حوزه توسعه فرهنگ حفاظت و آشنایی با محیط زیست است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آرش یوسفی رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط زیست درنشست ملی توسعه و ارتقای سواد محیط زیستی با تاکید بر کتاب "انسان و محیط زیست" که به صورت مجازی برگزار شد گفت: این کتاب برای آموزش در پایه یازدهم مقطع متوسطه نوشته شده و در حال آموزش است و در صدد ارتقای محتوای آن هستیم.

او با بیان این که دبیرخانه ملی کتاب "انسان و محیط زیست" در خراسان رضوی است افزود: در این جهت باید از تلاش‌های اداره کل حفاظت محیط زیست این استان برای تامین و تولید محتوای این کتاب قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید

اکبر شیرزادی رئیس گروه برنامه‌ریزی دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاشگران و سازمان‌های همراه و همدل برای توسعه و ارتقای سواد محیط زیستی گفت: به منظور توسعه آموزش کتاب "انسان و محیط زیست" همانند سایر دروس در ایام شیوع ویروس کرونا اقدامات متعددی انجام شده است.

او افزود: کتاب "انسان و محیط زیست" با توجه به وضعیت کرونا هم اکنون در شبکه چهار سیما تدریس می‌شود و آموزش‌ها در شبکه شاد نیز در اختیار و دسترس دانش‌آموزان قرار دارد.

رئیس گروه برنامه‌ریزی دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ارتقای محتوا و نیز توسعه مفاهیم محیط زیستی رخدادی است که موجب افزایش موفقیت آموزش‌ها می‌شود از این رو با هدف افزایش و تقویت کیفیت آموزش‌ها در این بخش در سال تحصیلی کنونی "جشنواره الگو‌های برتر تدریس" ویژه آموزش کتاب "انسان و محیط زیست" برگزار خواهد شد تا به بهبود و ارتقای تدریس این درس و روش‌های یاددهی و یادگیری کمک کند.

همتی رئیس دبیرخانه ملی پشتیبانی از کتاب "انسان و محیط زیست" و مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این نشست مجازی گفت: در دورانی که به سر می‌بریم شاهد ۲ اتفاق مهم هستیم که نخستین آن این است که حوزه‌های اقتصادی در مواجهه با منابع طبیعی به خاطر منافع کوتاه مدت نوعی یغماگری و برخورد طمع‌ورزانه به خرج می‌دهند، اما در کنار این وضعیت شاهد نوعی بلوغ و درک درست از محیط زیست بشریت هستیم که می‌تواند نجات بخش باشد.

او افزود: همه به خوبی می‌دانیم امروز مرگ رودخانه‌ها، خشک شدن تالابها، تخریب جنگل‌ها و اکوسیستم‌ها، آلودگی‌های محیط زیست و چالش‌های حوزه منابع آب پیش زمینه‌ای برای نابودی کامل حیات و به نوعی محو بشریت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در چنین شرایطی نقش جوانان و مربیان در تحول شگرف مورد نظر و توجه به اهمیت محیط زیست و حفظ آن غیر قابل اجتناب است و نسل جوان حاضر که از طرفی با نتایج و میراث گذشتگان در حوزه محیط زیست مواجه است و از دیگر سو مجهز به ابزار‌های دانش و فناوری است در حقیقت ۲ بال لازم را برای تعالی و رشد در حوزه محیط زیست داراست.

همتی بیان کرد: اداره کل محیط زیست خراسان رضوی معین پروژه آموزشی کتاب درسی "انسان و محیط زیست" است و وظیفه دارد با تولید محتوای آموزشی جریان‌ساز در گستره ملی نقش آفرینی کند و نیاز داریم این سواد محیط زیستی در نظام آموزشی کشور گسترش یابد از این رو تدوین این کتاب یک آرزوی دیرینه برای دلسوزان و فعالان محیط زیست بود.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.