صباغیان:

توجه به گزارش تفریغ بودجه از تصویب لایحه آن مهم‌تر است

نماینده یزد و بافق در جریان ارائه گزارش تفریغ لایحه بودجه در مجلس گفت: متخلفانی که قانون بودجه را اجرا نکرده‌اند باید شناسایی شوند، چرا که توجه به این گزارش از بستن خود بودجه لازم‌تر و مهم‌تر است.

توجه به گزارش تفریغ بودجه از تصویب لایحه آن مهم‌تر استبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده یزد و بافق در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلفات اعلام شده در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸، طی تذکری گفت: باید دید برای متخلفان چه اتفاقاتی می‌افتد. توجه به گزارش مذکور از بستن خود بودجه لازم‌تر و مهم‌تر است. حتی از افراد متخلف، مجرم و افرادی که به هر نحوی در بودجه کوتاهی کردند، باید پرسید که چه کردند و چه کسانی بودند.

او ادامه داد: در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ همسان‌سازی حقوق به متناسب‌سازی حقوق نامیده شده است. همچنین گزارش داده شد که به جای حذف سه دهک بالا که شامل ۲۴ میلیون نفر می‌شوند، فقط یک میلیون حذف شده‌اند. اگر چه گفتند متخلفان بودجه به دادگاه معرفی شدند، اما مهم این است که بدانیم چه کسانی محکوم شده‌اند و چه اتفاقی افتاد؟ اگر محکوم شدند چرا بودجه باز کامل رعایت نمی‌شود؟

صباغیان اظهار کرد: اهداف مجلس از گزارش دیوان محاسبات زمانی محقق می‌شود که متخلفان و آنهایی که برنامه بودجه را به درستی اجرا نکرده‌اند، شناسایی شده و با آنها برخورد شود، اما اکنون این اهداف محقق نمی‌شود، چرا که همین افراد سال آینده و سال‌های بعدی به تخلفات خود ادامه می‌دهند.

بنابراین گزارش نیکزاد در پاسخ به اخطار و تذکر این نماینده توضیح داد: تبصره (۱) ماده (۲۱۹) از سوی مجلس اعمال شده است، همچنین گزارش تبصره (۲) را باید کمیسیون برنامه و بودجه ارائه دهد، تبصره (۳) را نیز باید رئیس دیوان محاسبات پیگیری و به رئیس مجلس ارائه دهد؛ هرچند اگر در سال‌های گذشته این قانون اعمال نشده، مجلس کنونی مصمم به اعمال تبصره‌های (۱)، (۲) و (۳) ماده (۲۱۹) آیین‌نامه داخلی مجلس هستند.

وی درباره تبدیل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به تناسب‌سازی گفت: مجلس در برنامه همسان‌سازی را تصویب کرده، اما مجمع تشخیص مصلحت آن را به متناسب‌سازی تغییر داده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار