اجرای طرح مدیریت چرا در مراتع لامرد

از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ هزار و ۸۹۰ هکتار از مراتع شهرستان لامرد تحت نظارت اکیپ مدیریت چرای لامرد قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی نکوگو سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد ،گفت: با توجه به لزوم ساماندهی و نظارت بر چرای اصولی در مراتع، اکیپ مدیریت چرای لامرد اقدام به به کنترل و نظارت بیش از ۶۴ هزار هکتار از مراتع در شهرستان لامرد کرده است.

او، بیان کرد: با توجه به الزام قانونی طبق اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور، به همه مرتعدارانی که طرح ندارند مرتعداری هشدار‌های لازم  را برای تهیه طرح مرتعداری قبل از پایان فرصت قانونی داده  است.

نکوگو، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی منابع طبیعی جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به سطح مراتع است که در این خصوص اکیپ گشت و مراقبت یگان حفاظت به صورت مستمر اراضی را مورد نظارت قرار می‌دهد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد، ادامه داد: با انجام این اقدامات و همکاری همه مرتعداران و بهره برداران مراتع، گام مهمی برای احیاء، اصلاح، و توسعه مراتع  لامرد برداشته شود.

او، افزود: ورود دام غیر مجاز در مراتع ممنوع بوده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی دامداران برابر مقررات با آن‌ها برخورد می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار