وزیر ارتباطات در سفر استانی خود وعده داد:

اتصال سه هفته‌ای برخی روستاهای سیستان بلوچستان به اینترنت پر سرعت

آذری جهرمی از تحقق وعده‌ سه ‌هفته‌ای برای برقراری اینترنت پرسرعت در این روستا و برخی از روستاهای منطقه خبر داد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین روز سفر خود برای بررسی میدانی وضعیت ارتباطات در روستا‌هایی که در دو روز گذشته برای پوشش اینترنت آن‌ها برنامه‌ریزی شده است، در روستای توحیدآباد از توابع شهرستان خاش حضور یافت.

آذری جهرمی در جمع مردم این روستا خبر داد که تا ۲۱ روز آینده روستای شما به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز می‌شود و به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا خواهید کرد. وی با اشاره به آمار بالای روستا‌های باقیمانده بالای ۲۰ خانوار استان سیستان و بلوچستان، افزود: تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده ۱۲۰۰ روستای باقی‌مانده نیز به اینترنت مجهز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری امکان‌پذیر است، افزود: به دلیل گستردگی استان زیرساخت‌های موردنیاز وجود نداشته و پیشبرد برخی کار‌ها زمان‌بر است.

آذری جهرمی درباره جمع‌بندی جلسات کاری و اقدامات انجام شده در سفر به استان سیستان و بلوچستان تا امروز، گفت: امروز از مناطق روستایی اطراف خاش و زاهدان بازدید میدانی داشتم که برنامه اجرایی آن و زیرساخت‌های آن آماده شده است.

وی افزود: تست نهایی نیز در منطقه چشمه زیارت اطراف زاهدان در حال انجام است که تا امشب (سه شنبه) نتیجه نهایی آن مشخص می‌شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به جلسات فنی و کارشناسی در دو روز گذشته، گفت: نهایتا فردا شب می‌توانیم برنامه اجرایی و زمان‌بندی اقدامات خود را به مردم گزارش کنیم و مشخص کنیم در چه زمانی چه روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

وی افزود: تمام برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان اردیبهشت است، اما از سه هفته آینده به‌تدریج اتصال روستاها به شبکه آغاز می‌شود و همین امروز هم ۱۱ روستا متصل شدند.

آذری جهرمی تصریح کرد: این ۱۱ روستا در منطقه چشمه زیارت اطراف زاهدان است که تقریباً از ۱۰ تا ۲۰۰ خانوار در روستاهای این منطقه زندگی می‌کنند که با راه‌اندازی ۲ سایت به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه نظام اسلامی کار‌های بسیاری برای این منطقه انجام داده است، گفت: عقب‌ماندگی‌هایی هم وجود دارد که باید آن‌ها را دید و واقعیت‌ها گفته شود تا بتوانیم کار را به‌پیش ببریم.

آذری جهرمی در جمع اهالی این روستا و روستاهای اطراف، با اشاره به اینکه امروزه ارتباطات فقط برای برقراری و تبادل ارتباط نیست، گفت: امروز سلامت، آموزش و کسب‌وکارها در بستر اینترنت قرار دارد و رونق بسیاری از کارها به دسترسی شبکه اینترنت مرتبط است.

وی به دانش آموزان بااستعداد روستا اشاره کرد و افزود: فرقی بین فرزندان ما با فرزندان شما در این روستا نیست و ایجاد دسترسی به ارتباطات حداقل کاری است که می‌توانیم برای آنان انجام دهیم تا آنان بتوانند در ساخت آینده کشور و منطقه نقش ایفا کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به هزینه‌بر بودن پوشش ارتباطات در منطقه، افزود: برای استان سیستان و بلوچستان ۱۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری کشیده شده که هزار کیلومتر دیگر نیز در همین مدت کوتاه برای این استان در برنامه داریم.

بر اساس همین گزارش، در ابتدای این دیدار اهالی این روستا مشکلات خود را با وزیر ارتباطات در میان گذاشتند و در ادامه فرماندار خاش گزارشی از وضعیت منطقه و مشکلات ارتباطی آن مطرح کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.