مرگ کودک ۴ ساله «گلدره‌ای» به دلیل نبود مرکز درمانی/ تنها خانه بهداشت روستا بهورز ندارد!

کودک چهار ساله «گلدره‌ای» پس از به زمین افتادن و مجروح شدن، به دلیل نبود زیرساخت‌های درمانی در هلیلان، تا انتقال به کرمانشاه ، در راه بیمارستان فوت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛  شهرستان هلیلان در استان ایلام یادآور محرومیت، ضعف، کاستی‌ها و مشکلات فراوانی است که مردم این شهرستان سال‌های سال است با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

بی‌شک هلیلان را می‌توان قلب محرومیت استان ایلام نامید، محرومیتی که مسئولان تنها به دادن وعده و وعید‌هایی برای رفع آن اکتفا کردند و در عمل شاهد اقدام مثمر ثمری جهت کاهش مشکلات این دیار فراموش شده نبوده‌ایم.

ضعف زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مواصلاتی و غیره از جمله کمبود‌ها و مشکلاتی است که ساکنین شهرستان هلیلان با آن مواجه‌اند.

فوت یک کودک چهار ساله طی روز‌های گذشته در روستای گلدره به دلیل انتقال دیر هنگام کودک به مراکز درمانی سبب شد بار دیگر عمق محرومیت این شهرستان نمایان شود.

بر اساس گفته‌ ساکنین منطقه، این کودک پس از به زمین افتادن بیهوش شده و پس از انتقال به مراکز درمانی استان کرمانشاه متأسفانه فوت می‌شود و پزشکان عدم انتقال به موقع این کودک به مراکز درمانی را دلیل فوت این کودک عنوان کرده‌اند.

نبود بیمارستان و مراکز درمانی در شهرستان هلیلان

عزت‌الله نیرومند عموی کودک فوت شده گفت: برادر زاده‌ام کوروش نیرومند روز حادثه پس از به زمین افتادن از هوش می‌رود و با توجه به عدم وجود بیمارستان و مراکز درمانی در شهرستان هلیلان و به تبع آن روستای زردلان، برادر زاده‌ام را به کرمانشاه انتقال دادیم.

او با بیان اینکه متاسفانه این انتقال نتیجه بخش نبود، افزود: بر اساس گفته‌ی پزشکان در صورتی که برادر زاده‌ام سریع‌تر به مراکز درمانی انتقال داده می‌شد امکان نجات وی وجود داشت و شاهد مرگ او نبودیم.

نیرومند با بیان اینکه شهرستان هلیلان و روستای گلدره از کمبود‌ها و مشکلات فراوان رنج می‌برد افزود: عدم آنتن‌دهی تلفن همراه و فعال نبودن خانه بهداشت این روستا از مشکلات اساسی این منطقه به شمار می‌رود و از مسئولان درخواست داریم برای حل این مشکلات اقدام کنند.

خانه بهداشت روستای گلدره بدون استفاده مانده است

عدم فعالیت خانه بهداشت روستای گلدره درحالی ا‌ست که ساختمان خانه بهداشت این منطقه طی سال‌های گذشته ساخته شده، اما متأسفانه بلااستفاده مانده است؛ این‌که چرا دانشگاه علوم پزشکی ایلام پس از تکمیل این خانه بهداشت اقدام به تجهیز و استقرار بهورز نکرده جای سوال است!

بدون شک استقرار مراکز درمانی در هر منطقه‌ای با توجه به ارتباطی که با سلامتی افراد دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و ضروری است مسئولان استانی و شهرستان این مهم را در دستور کار قرار دهند.

استقرار ۲۲ اداره در شهرستان هلیلان

شهبازی فرماندار شهرستان هلیلان گفت: پروژه‌های مهمی در زمینه‌ی کشاورزی در شهرستان هلیلان در حال انجام است که در صورت بهره‌برداری می‌تواند تأثیر چشمگیری در توسعه و پیشرفت شهرستان داشته باشد.

او افزود: ارتقای هلیلان به شهرستان با رایزنی‌ها پیگیری‌های استاندار انجام‌شده و تاکنون ۲۲ اداره در این شهرستان مستقر شده است و تلاش می‌کنیم ادارات دیگر در این شهرستان به‌زودی مستقر شوند.

فرماندار شهرستان هلیلان به راه‌اندازی مراکز درمانی در شهر توحید و پیاز آباد اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این مراکز درمانی در پیشرفت حوزه بهداشت و درمان شهرستان تاثیرگذار خواهد بود.

او با بیان اینکه در کمیته برنامه‌ریزی بیش از ۲۰ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص پیدا کرده اضافه کرد: در بنیاد علوی نیز ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های شهرستان هلیلان اختصاص یافته است.

هلیلان یکی از قطب‌های کشاورزی و دامپروری است

این مسئول بیان کرد: شهرستان هلیلان یکی از قطب‌های کشاورزی و دام‌پروری استان ایلام محسوب می‌شود و اقدامات مهمی جهت توسعه این حوزه‌ها در شهرستان هلیلان در حال انجام است.

او به پیشرفت بیش از ۶۰ درصد پروژه کهره- داجیوند اشاره کرد و گفت: این پروژه ۳ هزار هکتار از اراضی این منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد و به اشتغال‌زایی ۶۰۰ نفر، منجر می‌شود که در تلاشیم فاز اول این پروژه در صورت تامین اعتبار تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

شهبازی به پروژه پمپاژ میدر- زردلان اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبار هزینه شده برای این پروژه حدود ۱۸ میلیارد تومان است.

او مطرح کرد: ساخت چند مدرسه در این شهرستان در حال انجام است و همچنین جهت رفع مشکلات اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه نیز ایستگاه‌هایی در این شهرستان جاگذاری شده است و تا پایان سال بخش قابل توجهی از مشکلات آنتن دهی تلفن همراه مرتفع خواهد شد.

هلیلان محروم‌ترین شهرستان استان ایلام

بخش هلیلان دارای جمعیت حدود ۱۵ هزار نفری است که از امکانات در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف محروم است که بیکاری، نبود امکانات بهداشتی و درمانی، جاده‌های نامناسب، دوری از مرکز استان و... باعث شده این منطقه یکی از محروم‌ترین مناطق استان ایلام لقب گیرد.

یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان هلیلان عدم برخورداری از مراکز درمانی مجهز است که مردمان این دیار را مجبور به سفر به دیگر شهر‌های مجاور و حتی استان کرمانشاه برای درمان می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۰ دی ۱۳۹۹
به همین راحتی یک کودک 4 ساله مرد به همین راحتی خدایا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۰ دی ۱۳۹۹
این نتیجه آباد کردن شهرهای بزرگ مثل تهران، وخراب کردن شهرهای کوچک است. اکثر شهر های کوچک کشور وضعی مانند استان ایلام دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۰ دی ۱۳۹۹
کاش عدالت مهدی بیاد وگرنه شما ها فقط حرف می زنید کاش هر مسئول خود رو جای دیگران می گذاشت و...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۷ ۱۰ دی ۱۳۹۹
این هم یادمون خواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۰ دی ۱۳۹۹
ایلام استان محرومی هست کلا .
با مسئولینی پر از ادعا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹
سلام ای داد دوباره کم کاری دوباره صد تا دلیل که چرا این طور شد
خدا به خانواده اش صبر بدهد (╯︵╰,)