خلق ۲ اثر هنری ماندگار از سردار سلیمانی به دست هنرمند زنجانی

معاون فرهنگی و مسئول هنر‌های تجسمی حوزه هنری زنجان از خلق ۲ اثر هنری توسط استاد ترخوانه، هنرمند زنجانی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خدایی معاون فرهنگی و مسئول هنر‌های تجسمی حوزه هنری گفت: به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، یکی از مدافعان ملی و چهره ماندگار ایران اسلامی، ۲ اثر هنری ماندگار از نماد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و زیاده ‌خواهی‌های دشمن، در ابعاد ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر توسط استاد حسن ترخوانه به تصویر کشیده شده که در نوع خود نمونه‌ای ارزشمند از آثار هنری تولید شده از هنرمند پیشکوت استان زنجان است.

او بابیان اینکه "رستاخیز" و "رستگاری" عنوان ۲ اثر تولید شده توسط استاد حسن ترخوانه پیشکسوت نقاشی استان زنجان است، افزود: این هنرمند پیشکسوت از فعالان و هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر می‌باشد که تاکنون در برنامه‌ها و مناسبت‌های متعدد با حوزه هنری زنجان همکاری داشته و چندین اثر ارزشمند با موضوع آراء و اندیشه‌های شهید آوینی شهدای انقلاب و دفاع‌مقدس خلق کرده است.

معاون فرهنگی و مسئول هنر‌های تجسمی حوزه هنری ادامه داد: ترخوانه به سبب ترسیم تعداد کثیری از تصاویر شهدا، هنرمند شهدا لقب گرفته و این ۲ اثر هنری را نیز به سفارش حوزه هنری زنجان و در راستای گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها در ایام سالروز ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی براساس تصویر ذهنی نسبت به زوایای مختلف ابعاد شخصیتی این شهید والامقام و حس قلبی خود هنرمند نسبت به سردار به تصویر کشیده شده است.

خدایی گفت: طرح این آثار براساس مطالعات و تحقیقات وسیع خود استاد در خصوص مکتب سردار سلیمانی است و تصاویر براساس عشق شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی به قرآن و عبادت، امام حسین (ع) و شوق شهادت و ایثار ترسیم شده است.

او افزود: طبق برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته از این آثار هنری در شب شعر قاف ویژه برنامه گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و با همکاری و مشارکت حوزه هنری زنجان و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی روز شنبه ۱۳ دی ماه راس ساعت ۱۸:۳۰ همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی که در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود رونمایی خواهد شد.
 
انتهای پیام/ف
برچسب ها: فرهنگی ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.