فرماندار کوثر:

۵۹۰۰ خانوار در طرح شهید سلیمانی در شهرستان کوثر غربالگری شدند

فرماندار شهرستان کوثر گفت: در طرح شهید سلیمانی ۵ هزار و ۹۰۰ خانوار در این شهرستان غربالگری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، وحید کنعانی، فرماندار شهرستان کوثر در سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به شهرستان و بررسی مسائل و مشکلات حوزه سلامت این شهرستان ضمن قدردانی از رئیس و مجموعه بهداشت و درمان استان در اجرای مطلوب طرح شهید سلیمانی گفت: در این طرح در قالب ۱۱۰ تیم نظارتی، حمایتی و مراقبتی، ۵ هزار و ۹۰۰ خانوار پوشش داده شده و مجموعا ۲۱ هزار و ۳۰۰ نفر رهگیری شدند.

او اطلاع رسانی مطلوب را لازمه اجرای این طرح دانست و افزود: یکی از طرح‌های ابتکاری که در این شهرستان اجرا شد پخش توصیه‌های بهداشتی همزمان با پخش اذان از بلندگو‌های مساجد بود که بخوبی مورد استقبال قرار گرفته و تاثیرات خوبی داشته است.

فرماندار کوثر با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان، پوشش امدادی در جاده سرچم و استقرار اتوبوس آمبولانس در این جاده بدلیل تردد بالا و تصادفات زیاد، رفع کمبود تجهیزات و نیروی انسانی شهرستان را خواستار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز ضمن قدردانی از ستاد مدیریت کرونای شهرستان و اجرای موفقیت آمیز طرح شهید سلیمانی و کسب رتبه برتر در رهگیری و غربالگری شهرستان گفت: هدف اصلی این طرح، شناسایی افراد ناقل و بی علامت مبتلا بوده که اگر بتوانیم این کار را بنحو احسن انجام دهیم در قطع زنجیره بیماری کرونا موفق خواهیم بود.

شهرام حبیب زاده محله محور بودن این طرح را مهم دانست و تاکید کرد: نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم برگزاری مراسم عزاداری، عروسی و تجمعات غیر ضروری باید بصورت محله به محله توسط تیم‌های نظارتی انجام شود.

او افزود: علیرغم اقدامات مطلوب شهرستان در اجرای طرح شهید سلیمانی و کنترل و رهگیری و شناسایی بیماران مشکوک، در صورت عدم رعایت، این حالت پایدار، شکننده بوده و مجددا احتمال شیوع و گسترش بیماری را شاهد خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در خصوص مسائل حوزه سلامت شهرستان عنوان کرد: پیگیری‌های لازم از طریق وزارت بهداشت در خصوص تقویت خدمت رسانی امدادی در جاده سرچم و استقرار اتوبوس آمبولانس انجام خواهد شد و همچنین کمبود نیروی انسانی و تجهیزات نیز در حد امکان با پیگیری معاونت‌های دانشگاه صورت می‌گیرد.

حبیب زاده ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و خیرین سلامت در توسعه بهداشت و درمان شهرستان گفت: توسعه شهرستان باید همگام با توسعه سایر بخش‌ها و بخصوص گردشگری سلامت توسط دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان کوثر نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات تیم‌های حمایتی و رهگیری در طرح شهید سلیمانی گفت: ۸۵۰ بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه با اولویت افراد شناسایی شده در سطح شهرستان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.