هیات مذاکره کننده افغانستان:

حفظ نظام جمهوری و پایان جنگ اولویت های دور دوم مذاکرات هستند

هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان اعلام کرد که حفظ نظام جمهوری و پایان جنگ در این کشور مهمترین اولویت های این هیات در دور دوم مذاکرات صلح هستند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه آغاز دور دوم مذاکرات صلح افغانستان، هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان اعلام کرد که حفظ نظام جمهوری و پایان جنگ در کشور مهمترین اولویت های این هیات در این دور مذاکرات هستند.

معصوم استانکزی، رئیس هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان گفت که در دور دوم مذاکرات که قرار است تا شش روز دیگر در دوحه آغاز شود، کوشیده می‌شود که جنگ نه به صورت مقطعی، بلکه به گونه ای پایان یابد که افغانستان خانه مشترک تمامی شهروندان افغانستان باشد.

استانکزی افزود: «اول بحث امنیت است که برای مردم افغانستان بی نهایت حساس و دارای اهمیت می باشد؛ به این دلیل که در بحث امنیت از آتش بس تا مصونیت مردم و راه‌ها و نیز مواد مخدر مطرح است.»

اعضای هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان نیز که در این نشست حضور داشتند، اطمینان دادند که در مذاکرات صلح حفظ تمامی حقوق شهروندان افغانستان و نیز حفظ نظام جمهوری برای آنها یک اولویت مهم است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار