رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور؛

۷۰ میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی در همدان اختصاص یافت

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدرسه‌سازی در همدان اختصاص یافته است,گفت:امسال ۱۴ هزار و ۷۰۰ مدرسه در کشور تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهرالله رخشانی‌مهر,رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در مراسم کلنگ زنی یک باب مدرسه در روستای کمری جوکار ملایر که آزادیخواه نماینده مردم شهرستان ملایر، مرادی مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان و جمعی از مسئولان شهرستان و اهالی روستای کمری حضور داشتند,اظهار کرد: از سال ۹۵ تاکنون ۱۰ درصد مدارس نیازمند تخریب، بازسازی یا مقاوم‌سازی شده است.

او با اشاره به اینکه اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در سال ۹۶، ۱.۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور بود که در لایه بودجه سال آینده به ۴.۵ درصد رسیده است گفت: سال ۹۹ از محل اعتبارات ملی ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌سازی هزینه کرده ایم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تخصیص اعتبار به ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده که امیدواریم نمایندگان مجلس کمک کنند که این رقم هم افزایش یابد و هم تخصیص یابد تا جریان مدرسه‌سازی ادامه‌دار باشد یادآوری کرد: ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته در پروژه‌های مشارکتی دولت و خیرین هزینه شده است.

مهرالله رخشانی‌مهر با بیان اینکه ۳۰ تا ۵۰ درصد پروژه را خیرین تامین کرده‌اند و مابقی را دولت انجام می‌دهد گفت: خوشبختانه اعتبار ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان هم به طور کامل تخصیص یافت و بین پروژه‌ها توزیع شد و دیگر پروژه نیمه‌تمام خیرسازی که به تعهد دولت رها شود، نداریم.

او با تاکید به اینکه پروژه‌ای که در استان همدان به نام «سردار سلیمانی» نامگداری شده را نیز تامین اعتبار می‌کنیم افزود: علاقمندم این پروژه را مهر سال آینده تحویل دهیم و از همکاران درخواست دارم تدابیری اتخاذ کنند تا کار زودتر به نتیجه برسد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه برای این پروژه ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین خواهد شد عنوان کرد: برای استان همدان ۴۶ میلیارد تومان اعتبار در ردیف پروژه‌های مشارکتی خیرین و دولت در نظر گرفتیم و در مجموع اعتبارات ملی که به استان همدان اختصاص یافته ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه در این زمینه برای شهرستان ملایر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص دادیم گفت: البته علاقمندم اعتبار بیشتری برای پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص دهیم تا زودتر کار به نتیجه برسد.

او با بیان اینکه یکبار در مهرماه و یک بار دهه فجر پروژه‌ها تحویل داده می‌شود تصریح کرد: امسال در این دو تاریخ ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس تحویل می‌دهیم.

گفتنی است پروژه خیرساز روستای کمری با کمک آقای بحرینی از خیرین مدرسه ساز شهرستان ملایر در چهار کلاس ساخته می‌شود که برای احداث آن که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مورد نیاز است یک سوم توسط خیر و مابقی از محل اعتبارات ملی خیری نوسازی مدارس استان همدان هزینه خواهد شد.

منبع فارس

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.