تشکیل و راه‌اندازی «پایگاه‌های مسئله‌محور» بسیج فرهنگیان در استان همدان

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از تشکیل و راه‌اندازی «پایگاه‌های مسئله‌محور» بسیج فرهنگیان خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، طیب فریادرس مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در جلسه کمیته پشتیبانی بسیج فرهنگیان شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه (ص) و سالگرد شهادت سردار «حاج قاسم سلیمانی»، اجرای سند تحول بنیادین را مهمترین هدف بسیج فرهنگیان دانست و اظهار کرد: در این رابطه بسیج فرهنگیان با تدوین برنامه‌هایی که با برنامه‌های آموزش و پرورش کاملاً تطابق و همپوشانی دارد، در راستای اجرای سند تحول بنیادین از همه ظرفیت‌های خود بهره گرفته و در واقع بازوی آموزش و پرورش برای اجرای این سند مهم خواهد بود.

او از تشکیل و راه‌اندازی «پایگاه‌های مسئله‌محور» بسیج فرهنگیان خبر داد و گفت: پایگاه‌های تخصصی مسئله محور بسیج فرهنگیان شامل هشت پایگاه تخصصی است که با تمرکز موضوعی به سند تحول بنیادین، هرکدام از پایگاه‌ها بر روی یک مقطع خاص تحصیلی متمرکز هستند.

همکاری سایر دستگاه‌ها لازمه اجرای کامل سند تحول بنیادین

مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز در این جلسه اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه آموزش و پرورش و مطالبه مقام معظم رهبری است.

محمدحسین دارایی افزود: این سند برگرفته از مبانی قرآن کریم، روایات و احادیث ائمه معصومین (ع) و در ادامه، مبانی علمی و آرای تربیتی اندیشمندان جهان اسلام است.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر روند اجرای سند تحول بنیادین شتاب بیشتری گرفته است، اظهار داشت: در سال جاری در راستای اجرای ساحت‌های ششگانه این سند، ۲۵ بسته تحولی توسط وزارت آموزش و پرورش تدوین و به ادارات آموزش وپرورش در سراسر کشور ابلاغ شده است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند با بیان اینکه سند تحول بنیادین به دنبال تربیت دانش‌آموزانی تمام ساحتی و رشد یافته در حوزه‌های عبادی‌اعتقادی، سیاسی اجتماعی، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه، اقتصادی و حرفه‌ای و زیباشناختی و هنری است، بیان داشت: بخشنامه‌ها و موارد لازم در این رابطه به مدارس ابلاغ، بر اجرای آن نظارت و بازخورد‌های لازم دریافت می‌شود.

دارایی همکاری سایر دستگاه‌ها را لازمه اجرای کامل سند تحول بنیادین دانست و تاکید کرد: در این راستا برش دستگاهی سند تحول بنیادین نیز تدوین و به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است.

منبع: بسیج

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.