نگرانی سینماداران و فیلمسازان خراسان رضوی به دلیل خاموشی چراغ سینماها

رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سینماداران و فیلمسازان فعال درخراسان رضوی به دلیل زیانهای شدید ناشی از محدودیتهای کرونایی نگران وضعیت اقتصادی حرفه خود هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حجت طباطبایی رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هرچند در ایام شیوع کرونا فیلمسازان این استان موفق شدند آثار بلند و کوتاه خوبی تولید کنند، اما به دلیل تداوم تعطیلی سالن‌های سینما نگران اکران محصولات خود هستند.

او افزود: این نگرانی از نظر روانی تاثیر بسیاری بر فیلمسازان گذاشته است، لذا باید کمک‌های جدی و مطلوبی در قالب تسهیلات مالی و غیرمالی به تولیدکنندگان فیلم اختصاص یابد.

رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: سینماداران استان که همچنان از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مجبور به تعطیلی کسب و کار خود هستند، با دست خالی باید دستمزد کارکنان و هزینه‌های مکان و نگهداری تجهیزات سینما را بپردازند.

طباطبایی بیان کرد: نداشتن درآمد از محل اکران فیلم و فروش بلیت باعث شده است سینماداران از شرایط کنونی متضرر شده و این موضوع آینده صنعت سینما در خراسان رضوی را به خطر انداخته است. هرچند شرایط شیوع کرونا باعث بستن و تعطیل کردن دائمی سالن‌های سینما توسط سرمایه گذاران آن‌ها در استان نشده، اما برخی از آنان از ادامه فعالیت در این صنعت منصرف شده‌اند.

او تصریح کرد: هرچند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است با پرداخت تسهیلات مالی وضعیت نامطلوب ناشی از شیوع کرونا را برای سینماداران بهبود بخشد، اما باید چاره‌ای اساسی برای رفع مشکلات جدی آنان یافت.

رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: میزان تسهیلات مالی برای سینماداران خراسان رضوی باید متناسب با میزان خسارت‌ها و هزینه‌هایی باشد که سینماداران متحمل شده‌اند.

طباطبایی اظهار کرد : هیچ یک از فیلمسازان مشهدی به جز "عادل تبریزی" که فیلم جدید خود را در تهران ساخته و متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر امسال شده است، اثری برای این جشنواره ارسال نکرده‌اند.


انتهای پیام//ح. ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار