خدمات رایگان پرستاران جهادی به بیماران کرونایی

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حضورپرستاران جهادی در کنار بیماران کرونایی بدون بستری در بیمارستان‌ها گام مهمی در جلوگیری از شیوع کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیررضا صالح‌مقدم مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با هدف شناسایی مبتلایان به کرونا، بدون نیاز به بستری در بیمارستان، جامعه پرستاری حضوری فعال در نقاهتگاه‌ها و منازل بیماران داشتند.

او افزود:مسئولیت قانونی مراقبت از بیماران کرونایی در دوره قرنطینه در منزل یا نقاهتگاه به عهده ۶۰ مرکز فعال مراقبت پرستاری سپرده شده و این مراکز با نظارت حوزه مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد امر مراقبت از نیاز‌های خدمات پرستاری را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در منازل و نقاهتگاه‌ها انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید


مدیر امور پرستاری علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیش از ۲۵ پرستار جهادی در ایام مبارزه با کرونا به‌صورت داوطلبانه در کنار بیماران کرونایی و غیرکرونایی حاضر هستند و به بیماران نیازمند به کمک‌های حوزه پرستاری خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

صالح مقدم با ذکر این نکته که ارزش کار پرستاران جهادی آنقدر بالا است که با هیچ چیز قابل جبران نیست، بیان کرد: حضور قهرمانانه پرستاران جهادی در کنار بیماران کرونایی و غیرکرونایی موجب طی شدن کامل دوره قرنطینه بیماران در منازل و نقاهتگاه‌ها و همچنین باعث جلوگیری از مراجعات غیرضرور آنان به بیمارستان‌ها در ایام بحرانی کرونایی شده است.

او تصریح کرد: پرستاران جهادی همچون کادر درمان بیمارستان‌ها در کنار خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، خدمت‌رسانی به بیماران غیرکرونایی را هم در برنامه کاری داشتند تا هر دو گروه به‌خوبی دیده شوند و کوچکترین مشکلی در امور مراقبتی بیماران کرونایی و غیرکرونایی به‌وجود نیاید.


انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار