دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت علوم:

گزینش کارمندان دانشگاه‌ها بر مبنای اصول شرعی و قانونی باشد

نظرپور گفت: توجه داشته باشیم افراد باید مصاحبه شوند نه محاکمه، لازم است گزینش کارمندان دانشگاه‌ها بر مبنای اصول شرعی و قانونی باشد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدتقی علوم نظرپور دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت علوم در نشست سراسری گزینشگران هسته‌های گزینش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور که امروز (یک‌شنبه) به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اهمیت شایسته‌گزینی و جذب نیرو‌های کارآمد، توجه به امر آموزش در زمینه‌های مختلف عقیدتی، اخلاقی و آگاهی به قوانین و مقررات را مهم ارزیابی کرد و گفت: همه ما همواره خود را ملزم به مطالعه قوانین و مقررات تدوین شده در این حوزه بدانیم.

او با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: اگر بخواهیم یکی از افراد شایسته و شاخص نظام مقدس جمهوری اسلامی را بربشماریم، سردار سلیمانی الگوی تمام عیار گزینش شده‌های نظام بودند که امیدوارم همه بتوانیم با الگو قرار دادن روش و منش آن شهید بزرگوار در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی موثر و مفید باشیم.

دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت علوم خطاب به گزینشگران دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: همگی باید نسبت به آنچه که در حوزه گزینش است، پایبند و وفادار باشیم و طبق دستورالعمل‌ها و قوانین عمل کرده و از گفتار و رفتار فراتر از قانون پرهیز کنیم.

نظرپور با اشاره به اقداماتی که طی سال‌های اخیر در زمینه بروزرسانی آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها اتفاق افتاده است، بیان کرد: انتظار این است که تدوین دستورالعمل‌ها دقیق‌تر و مطابق با قوانین باشد و گزینش افراد بسیار دقیق، با رعایت انصاف و کارشناسی شده انجام شود و به دلیل اهمیتی که این کار دارد، قضاوت‌ها با دقت بسیار صورت گیرد.

او با تاکید بر اینکه نباید به موضوع گزینش تک‌بعدی نگاه شود، یادآوری کرد: درتصمیم‌گیری‌ها نباید به توصیه‌های افراد و یا آشنایان و بستگان توجه شود، بلکه آنچه که در اولویت قرار دارد، شایسته‌گزینی و جذب نیرو‌های توانمند و کارآمد است که به نفع سیستم باشد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزرات علوم همچنین توجه به امر آموزش در زمینه‌های مختلف عقیدتی، اخلاقی و آگاهی به قوانین و مقررات را بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: باید همواره خود را ملزم به آموختن علم و مطالعه قوانین و مقررات تدوین شده در این حوزه بدانیم و در این زمینه از ظرفیت ایجاد شده فضای مجازی نیز بهره‌مند شویم.

نظرپور تصریح کرد: توجه به اصول شرعی، قانونی و اخلاقی گزینش نیز بسیار مهم است. باید در نظر داشته باشیم که در رابطه با پرونده‌های افراد، محرم اسرار آن‌ها هستیم و حفظ آبرو و حیثیت افراد را باید در اولویت قرار دهیم و رویکردمان در این رابطه ایجابی باشد نه سلبی.

او با تاکید بر عدم به کار بردن سلیقه شخصی در گزینش، بیان کرد: اجتهاد شخصی آفت گزینش است و باید از آن بپرهیزیم. همچنین باید نفوذ را با تمام ویژگی‌هایش بشناسیم و مراقب باشیم.

دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت علوم، شفاف‌سازی در تمام مراحل گزینش را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: توجه داشته باشیم که افراد باید مصاحبه شوند نه محاکمه. شایسته‌گزینی و جذب نیرو‌های کارآمد و توانمند با رعایت الزامات اداری و قانونی مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


نظرپور با اشاره به لزوم درک جایگاه اداری گزینشگران و رعایت سلسله مراتب اداری، رعایت نظم و انضباط اداری را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.