بیش از یک هزار نفر در مراکز میان‌مدت درمان اعتیاد استان سمنان پذیرش شدند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: یک هزار و ۲۳۷ نفر در ۱۴ مرکز اقامتی میان‌مدت استان سمنان در سال ۹۹ پذیرفته شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان با خبرنگاران ابراز داشت: سازمان بهزیستی بیش از ۲۰ سال است که در تمای طیف‌های پیشگیری اولیه، درمان، بازتوانی ، کاهش آسیب اعتیاد و حمایت های اجتماعی فعال است که این فعالیت‌ها در هفت نوع مرکز دسته بندی می‌شود.

او افزود: مراکز سرپایی درمان اعتیاد یک نوع از مراکز خدمت رسان در حوزه اعتیاد است که در آن سم‌زدایی و درمان نگهدارنده با دارو به صورت روزانه انجام می شود و خدمات پزشکی، پرستاری، مددکاری و روانشناسی به معتادها ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ادامه داد: ۱۰ مرکز درمان سرپایی در حال حاضر تحت نظارت سازمان بهزیستی استان سمنان به ارائه خدمات درمانی مشغول هستند.

ایزدپور با بیان اینکه مراکز اقامتی میان‌مدت درمان اعتیاد (ماده ۱۵) نوع دیگر از مراکز ارائه کننده خدمات در حوزه اعتیاد است گفت: مراکز اقامتی میان مدت به مراکزی اطلاق می‌شود که توسط اشخاص حقوقی (تشکل‌ها و سازمان‌های غیردولتی) در راستای اهداف سلامت و خدمات اجتماعی فعالیت می‌کنند و در اساسنامه آن‌ها به فعالیتهای درمان، بازتوانی یا بهبودی اعتیاد اشاره شده است.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.