معاون وزیر نیرو خبر داد؛

دسترسی ۶۷۵ روستای کشور به آب شرب

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور گفت: تاکنون ۶۷۵ روستا با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر از آب شرب در کشور بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضاجانباز معاون وزیر نیرو و مدیر عامل آب و فاضلاب کشور در هفته سی و پنجم افتتاح طرح‌های ساخت و سازی استان‌های مرکزی و فارس گفت: طرح‌های آب رسانی در ۱۳۷ روستا در دو استان مرکزی و فارس افتتاح می‌شود و همچنین بهره برداری از ۳ پروژه ساز و کاری در هفته سی و پنجم به بهره برداری می‌رسد.

او ادامه داد: تاکنون ۶۷۵ روستا با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر از آب شرب در کشور بهره‌مند شده‌اند به طوری که این طرح با اعتبار ۵۹۷ میلیارد تومان به اتمام رسید.

معاون وزیر نیرو افزود: در استان مرکزی پروژه آبرسانی به ۷۴ روستا با اجرای ۱۹۸ کیلومتر خطوط انتقال برای تامین آب شرب ۲۹ هزار و ۲۳۱ نفر با اعتبار ۳۱.۸ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

جانباز گفت: همچنین پروژه آبرسانی به ۶۳ روستا در استان فارس با اعتبار ۷۵.۳ میلیارد تومان امروز به بهره برداری می‌رسد.

این مقام مسئول  بیان کرد: تا روز گذشته ۱۲ هزار و ۱۸۹ روستا با ۸.۲ میلیون نفر جمعیت و با اعتبار ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: تا قبل از پایان دولت دوازدهم چهارده هزار و ۱۶۰ روستا با جمعیت ۹.۳ میلیون نفر آبرسانی می‌شوند.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: امروز ۱۳۷ روستا در استان مرکزی و فارس با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر و ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار آبرسانی می‌شوند.

جانباز ادامه داد: همچنین در استان مرکزی ۷۴ روستا با جمعیت ۲۹ هزار نفر آبرسانی می‌شوند.

مدیر عامل آبفای کشور گفت: امروز در استان فارس نیز به ۶۳ روستا با ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت آبرسانی می‌شود.

در ادامه این برنامه محمدرضا کاویان‌پور رئیس موسسه تحقیقات آب گفت: سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب از سه بخش زیر سیستم پایش، زیر سیستم تصمیم‌سازی و زیر سیستم تحلیل تشکیل شده و به منظور جمع‌آوری داده‌ها برای مدیریت مخازن سدها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او افزود: هدف از طراحی این سامانه کشوری تولید، تحلیل و ایجاد دسترسی برخط به داده‌ها و اطلاعات، پایش و پیش‌بینی بارش و سیلاب در رودخانه‌ها و مخازن کشور برای بخش مدیریت سیلاب وزارت نیرو است.

کاویان پور افزود: از خدمات سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب می‌توان به ارائه مستمر و برخط خدمات به بیش از ۲۰۰ کاربر از مجموعه‌های مختلف وزارت نیرو، پایش نتایج پیش‌بینی‌ها و تهیه و ارسال پیام‌های احتمال وقوع سیلاب به مراجع ذی‌ربط در وزارتخانه و بروز‌رسانی مستمر سامانه از نظر اطلاعات، امکانات و زیرساخت‌ها اشاره کرد.

او در پایان تصریح کرد: همچنین مکمل بودن برای روش‌های سازه‌ای، زمان نسبتا کوتاه جهت پیاده‌سازی، سازگاری با محیط زیست و جامعه و هزینه کم و سود بالا از مزایای سیستم‌های پیش‌بینی و هشدار سیلاب است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار