۲۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی موزه و مرکز تحقیقات میمند اختصاص یافت

مدیر پایگاه میراث‌جهانی منظر‌ فرهنگی میمند از تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی برای راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی و مرکز تحقیقات میمند‌شناسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا ریاحیان، مدیر پایگاه میراث‌ جهانی منظر‌ فرهنگی میمند با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی برای راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی و مرکز تحقیقات میمند‌شناسی تخصیص می‌یابد،  گفت: موزه و مرکز تحقیقات این روستا براساس سایت پلان روستای جهانی میمند در حال ساخت و بومی‌سازی است.

او با بیان اینکه عملیات ساخت مرکز تحقیقات این روستای جهانی دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی است، افزود: این مرکز از قسمت‌هایی همچون آزمایشگاه، سالن کنفرانس، سالن اجتماعات، کتابخانه، دفتر فنی و مرکز اسناد تشکیل شده است. 

ریاحیان بیان کرد: تا‌کنون بیش از ۴ میلیارد ریال صرف ساخت مرکز تحقیقات این روستا شده که امیدواریم با تامین اعتباری که انجام می‌گیرد، بتوانیم این مرکز را به بهره برداری برسانیم.

او به موزه مردم شناسی این روستا نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ساخت این موزه، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به زودی عملیات ساخت آن ادامه می‌یابد.

مدیر پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند تصریح کرد: این موزه که در سال‌های گذشته در فضای دستکند آتشکده راه‌اندازی شده بود هم اکنون می‌تواند با فرآیندی کامل‌تر، شیوه زندگی مردم میمند در فضا‌های دستکند (کیچه)، صنایع دستی، ابزار و محصولات کشاورزی و دامداری و همچنین آداب و رسوم آن‌ها را معرفی کند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.