ادامه مصرف قرص ویتامین دی پس از کرونا توصیه می شود

مدیر بهبود و اصلاح تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف ماهانه یک قرص ۵۰ هزار واحدی ویتامین دی برای پیشگیری از ویروس کرونا و سایر بیماری‌ ها پس از اتمام کرونا نیز توصیه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا اباصلتی مدیر بهبود و اصلاح تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کمبود ویتامین دی با ایجاد عوارضی همچون کاهش سیستم ایمنی بدن، باعث ایجاد بیماری‌های مختلف از جمله کرونا می‌شود.
 
او افزود: بنابراین مصرف یک قرص ۵۰ هزار واحدی در هر ماه برای گروه سنی نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان به منظور پیشگیری از کرونا توصیه می‌شود.

مدیر بهبود و اصلاح تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: باید ماهانه یک قرص از این نوع استفاده شود، زیرا مصرف بیشتر آن عوارض سوء دارد و برای کودکان مصرف ویتامین دی باید طبق تجویز پزشک انجام شود.

اباصلتی بیان کرد: طبق آخرین بررسی‌ها که حدود هفت سال پیش انجام شده است، ۸۷ درصد جمعیت بزرگسال در خراسان رضوی دچار کمبود ویتامین دی هستند که این رقم در دختران تا ۹۰ درصد می‌باشد.

او تصریح کرد: کمبود ویتامین دی با توجه به سبک زندگی و پرهیز از آفتاب که در تولید ویتامین دی نقش دارد، در جامعه ایران همانند سایر کشور‌ها شیوع بسیار دارد و طرح‌های "مکمل یاری ویتامین دی" بدین منظور در حال اجراست.

مدیر بهبود و اصلاح تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: ویتامین دی در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های مختلف نقش دارد، بنابراین مصرف مستمر آن با توجه به شیوع کمبود آن در جامعه توصیه می‌شود.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار