در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

روایت انقلابی نما‌ها در پایگاه عین الاسد در نمایش «روی قبرم بنویسید سرباز»

میثم رمضانی کارگردان نمایش «روی قبرم بنویسید سرباز» درباره روشدن چهره مدعیان انقلاب در جریان حمله ایران به پایگاه آمریکاییان در عین الاسد عراق می‌گوید.

میثم رمضانی، کارگردان نمایش «روی قبرم بنویسید سرباز» در گفتگو با خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیرنگ این نمایش گفت: این نمایش به جریان فکری که در جامعه رخ داده می‌پردازد و چگونگی رفتار همراه با مقاومت در برابر کشور‌های مزدور.

وی شروع این نمایش را این گونه مطرح کرد: همه به دنبال انتقام سخت و نابودی پایگاه عین الاسد، پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق به دست سپاه پاسداران هستند. در این میان، فردی انقلابی نما که از این قضیه خوشحال است در محله خود شیرینی و شربت پخش می‌کند که ناگهان یکی از مدافعان حرم به دنبال او می‌آید تا او را برای دومین انتقام سخت به میدان نبرد ببرد. اما این فرد با بهانه‌های مختلف هر بار مدافع حرم را دست به سر می‌کند. در انتهای داستان، این فرد مدعی انقلابی چهره واقعی خود را نشان می‌دهد و... .

رمضانی در ادامه افزود: در گوشه دیگر داستان، نماد‌هایی از تفکر مقاومت و مذاکره کننده وجود دارد. تفکر مذاکره کننده از قشر مختلف جامعه تشکیل شده که هر کدام به نحوی مانع فعالیت مقاومت می‌شوند. در آخر قصه ما، مذاکره کنندگان با هم متحد می‌شوند تا مقاومت را به کل نابود کنند، اما ماجرا طور دیگری رقم می‌خورد.

کارگردان نمایش «روی قبرم بنویسید سرباز» درباره علت اجرای این نمایش بیان کرد: چند وقتی بود که این مسئله ذهن من را درگیر کرده بود تا با کمک دوستان این مسئله مهم روز کشور و به صورت نمایشنامه درآورده و آن را به اجرا درآوردیم.

رمضانی درباره انتخاب فرم نمایش گفت: کاراکتر‌هایی که در نمایش انتخاب کردیم، با نوع دیالوگ، فرم و طراحی لباس به تماشاگر خود، اجازه درک از این نمایش و حق انتخاب می‌دهد.

روایت انقلابی نماها در پایگاه عین الاسد در  نمایش «روی قبرم بنویسید سرباز»
این هنرمند درباره تاثیرگذاری نمایش «روی قبرم بنویسید سرباز» اظهار کرد: تا جایی که امکان داشت در نمایش شفاف سازی لازم برای تماشاگر خودم انجام دادم تا با درک و فهم کامل تصمیم بگیرد، امیدوار هستم که این نمایش تاثیر خودش را روی مخاطب گذاشته باشد. البته اجرا‌هایی که تا الان در جشنواره‌ها به نمایش رفته بازخورد خوبی از مخاطبان داشته است.

کارگردان این نمایش در پایان درباره نقاط ضعف و قوت جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» افزود: از شما درخواست دارم به عنوان یک خبرنگار به پیج جشنواره و انجمن هنر‌های نمایشی رفسنجان یا حتی سایت مربوط به جشنواره بروید. اسم نمایش «روی قبرم بنویسید سرباز» را جستجو کنید، آن گاه خواهید دید که هیچ فیلم و عکسی از اثر ما نیست در صورتی که عکس پوستر و عکس‌های نمایش‌های دیگر هست. این نبود اطلاع رسانی مناسب یکی از ضعف‌های این جشنواره بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار