آخرین وضعیت کرونا در گیلان؛

۴۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۴۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری شده اند.

او افزود: با بستری شدن این تعداد بیمار جدید، تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان گیلان به ۴۵۱ نفر رسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، از شهروندان خواست: از برگزاری هرگونه دورهمی خانوادگی و دوستانه پرهیز کنند.

بستری شدن ۱۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در ۱۶ روز اخیر در لاهیجان

یونس محمودی، فرماندار لاهیجان نیز با اشاره به نارنجی شدن وضعیت کرونای این شهرستان گفت: از اول دی ماه تاکنون ۱۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان پیروز این شهر بستری شدند که ۱۰۵ نفر آنها لاهیجانی و ۷۰ نفر از شهرستان‌های همجوار بودند.

او افزود: روزانه به صورت میانگین ۱۱ بیمار جدید در این بیمارستان بستری می‌شوند که نیمی از آنها اهل شهرستان لاهیجان هستند.

فرماندار لاهیجان به پایش ۸۶ درصدی جمعیت این شهرستان در طرح ملی شهید سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۰ هزار و ۳۸۵ خانوار، معادل ۱۴۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان لاهیجان در این طرح ملی مورد غربالگری قرار گرفتند.

محمودی با اشاره به اینکه در جریان این پایش‌ها ۹۱۸ نفر دارای علائم مشکوک به کرونا شناسایی شدند، تصریح کرد: تست کرونای ۱۷۶ نفر از این افراد مثبت شد که در قرنطینه خانگی و تحت کنترل نیرو‌های بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان قرار گرفتند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.