آخرین وضعیت کرونا در گیلان/ ۸۳ بیمار جدید بستری شدند

۸۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان بستری شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود نوروزی، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری شدند.

او افزود: تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان گیلان به ۴۹۲ نفر رسیده است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: حال ۱۰۰ نفر از این بیماران، وخیم و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

نوروزی اظهار داشت: برگزاری دورهمی‌ها و حضور در تجمعات عاملی مهم در انتقال این بیماری ویروسی است.

او تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بهترین راه قطع چرخه انتقال ویروس کرونا است.

۷۰ هزار تست کرونا در استان گیلان انجام شده است

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز روز گذشته در جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرایی گام چهارم غربالگری، مدیریت و کنترل کووید ۱۹ مزین به نام طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خلاصه‌ای از وضعیت کرونا در استان از اولین روز‌های همه گیری را بیان کرد.

او با بیان اینکه گیلان از اولین استان‌های درگیر با کرونا در کشور بود، گفت: ۲۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا تاکنون بستری و درمان شده اند و بیش از ۲ برابر این تعداد به مراکز سرپایی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از انجام ۷۰ هزار تست کرونا در استان خبر داد و افزود: ۴۰۰ پزشک، ۴ هزار پرستار و بیش از ۲ هزار بهورز در بحران کرونا حضوری فعال داشتند.

سالاری با اشاره به اینکه بیش از هزار نفر از آن‌ها بیمار و ۲۵۰ نفر نیز بستری شدند، ادامه داد: ۳۰ شهید مدافع سلامت نیز در استان گیلان به خیل عظیم شهدا پیوستند.

او با اشاره به بار بیماری تحمیل شده در استان و عدم پرداخت معوقات پرسنل از ۱۲ تا ۲۴ ماه اظهار داشت: این امر بی انگیزه شدن پرسنل را موجب شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مروری بر پیگیری‌های انجام شده در خصوص پرداخت معوقات پرسنلی و تأمین تجهیزات گفت: بیش از ۸۵۰ قلم تجهیزات، ۱۴ دستگاه اکسیژن ساز، ۱۰۰ تخت و ونتیلاتور وارد چرخه سلامت استان شد که در این راستا بیش از ۲۰ بیمارستان به دستگاه سونوگرافی و رادیولوژی مجهز و اغلب شهر‌های استان از دستگاه سی تی اسکن برخوردار شدند.

سالاری روز‌های ابتدایی وضعیت کرونا در استان را به شرایط جنگ تشبیه کرد و گفت: شرایط بدی در مرکز آموزشی و درمانی رازی به عنوان سانتر درمان کرونا حاکم بود.

او با بیان اینکه برای معاونان و مدیران ارشد ستادی به جهت درگیر شدن با ویروس کرونا جانشین انتخاب شده بود، افزود: با همه این مشکلات و کمبود امکانات، توانستیم با استفاده از تمامی ظرفیت ها، از بحران عبور کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افتتاح بیمارستان‌های جدید الاحداث تالش و لنگرود را برای پوشش شرق و غرب گیلان، بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و اظهار داشت: به اذعان معاونان وزارت بهداشت و کارشناسان، در زیرساخت‌های بهداشت و درمان از میانگین کشوری عقب‌تر هستیم.

سالاری یادآور شد: در زمانی که مردم به خاطر همه گیری این ویروس منحوس نمی‌توانستند بر سر مزار عزیزان خود حاضر شوند، سپاه، بسیج، روحانیت، خیران و جهادگران وارد میدان شدند و خرید تجهیزات، گندزدایی معابر، حضور در بیمارستان و حتی کار‌های خدماتی، خدمت رسانی کردند.

او با برشمردن بیانات مقام معظم رهبری برای اغنای افکار عمومی، اتخاذ تصمیمات قاطعانه و استفاده از ظرفیت خیران، مردم و نظرات کارشناسی ستاد کرونا و حوزه وزارت بهداشت تصریح کرد: با شروع طرح ملی شهید سلیمانی که بر مبنای محله محور و خانواده محور کلید خورده است، خوشبختانه شاهد کاهش این بیماری و کاهش مرگ و میر در کشور هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.