معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان گفت: ما از وزارت کشور پیگیری می‌کنیم که چه افرادی و با چه انگیزه ای اقدام به انتشار نقشه جعلی لرستان کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، طی روز‌های اخیر شاهد واکنش کاربران فضای مجازی و فعالان رسانه‌ای به درج نقشه ایران که قسمتی از خاک لرستان در آن حذف شده بود در سایت سازمان ثبت و اسناد بودیم.

در همین زمینه محمود ثمینی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان در خصوص تغییر نقشه لرستان گفت: ارتقاء دهستان‌ها، تشکیل بخش، ادغام و تشکیل شهرستان و هرگونه الحاقی فرایندی دارد یعنی یک موضوع معمولی نیست.

ثمینی افزود: ارتقا و انتزا در هر سطحی حتما باید مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار بگیرد.

او بیان کرد: ضمن اینکه این موضوع از سوی دفتر سیاسی استانداری لرستان به تهران منعکس شده و ذکر این نکته ضروری است که برای هرگونه الحاق و یا انتزا استان ذی نفع قطعا در جریان قرار می‌گیرد که چنین اتفاقی رخ نداده است.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان کرد: هر گونه ارتقا و انتزا مستلزم کلی فرایند و نشست است تا افکار عمومی را مجاب و آماده کرده باشد.

ثمینی تاکید کرد: بنابراین ضمن اینکه اصل ماجرا صحت ندارد ما این موضوع را تکذیب می‌کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که علت انتشار این نقشه چیست، توضیح داد: چون بررسی نکرده‌ایم نمی‌توانم بگوییم انگیزه اصلی این اقدام چیست، اما موضوع در دست بررسی است و پس از حصول نتیجه اطلاع خواهیم داد.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان در خصوص پیامد این اقدام گفت: قطعا این اقدام اشتباه‌ترین کار ممکن است که صورت گرفته و قاعدتاً تحریک احساسات عمومی و تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد.

 انتهای پبام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.