لزوم پرداخت سهم تمامی ذی‌نفعان توسعه‌ شرکت مخابرات ایران

سندیکا و اتحادیه‌ صنعت مخابرات ایران اعلام کردند که بار تامین منابع برای حل مشکل شرکت مخابرات ایران نباید تنها بر دوش مردم باشد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فرامرز رستگار دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران و داود ادیب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگوی مشترک اظهار کردند: در ابتدا باید قبول کنیم که طی سال‌های گذشته در شرکت مخابرات ایران توسعه‌ مطلوب انجام نشده است، لذا هم مردم نتوانستند از سرویس‌های کمی و کیفی مناسب برخوردار شوند و هم بهره‌بردار شبکه نتوانسته است وارد سودآوری شود و استهلاک شبکه را جبران کند.

نمایندگان این دو تشکل تخصصی حوزه‌ مخابرات کشور ادامه دادند: زمانی که منابع مالی اندک باشد، نوسازی شبکه میسر نیست و در نتیجه‌ آن، هم کیفیت سرویس پایین می‌آید و هم شبکه پاسخگوی نیاز مردم نیست و هم دخل و خرج بنگاه سازگاری ندارد و در نهایت خود بنگاه هم به سمت بی ثباتی می‌رود و مجموعه‌های وابسته به بنگاه مانند پیمانکاران، تولیدکنندگان و بهره برداران نیز با مشکل مواجه می‌شوند.

نمایندگان این دو تشکل تخصصی حوزه‌ مخابرات کشور گفتند: باید با اقدام مدبرانه، کمبود و کاستی‌های این بنگاه به حداقل ممکن کاهش یابد و بعد از آن توسعه‌های درخور شان مردم و مشترکان صورت پذیرد که برای این اقدام، نیاز به منابع از جنس سرمایه در گردش است تا با بهره از این منابع، توسعه و بازسازی صورت پذیرد.

مخابرات در توسعه بخش‌های مختلف پیشران است

رستگار و ادیب، ادامه دادند: برای تامین این منابع باید هم مردم به عنوان مصرف کنندگان سرویس و خدمات، هم سهامداران بنگاه و هم دولت کمک کنند؛ چراکه مخابرات حوزه‌ای استراتژیک و امنیتی و پیشران توسعه در سایر بخش هاست و رفع مشکل این بنگاه کمک همه ذی‌نفعان را می‌طلبد.

رستگار و ادیب در پایان پیشنهاد دادند که تشکل‌های بخش خصوصی حوزه‌ مخابرات هم آمادگی کامل دارند تا برای تحقق این هدف به وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات یاری رسانند تا با تدوین برنامه‌ چندین ساله و نه کوتاه مدت، مشکل این بنگاه رفع شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار