نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی:

باید مالیات سرمایه گذاران را کاهش داد

نماینده مردم کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت:کاهش مالیات بخش های تولیدی و مراکز اشتغالزایی در کشور ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام نیک بین نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی، در ستاد سرمایه گذاری کاشمر با حضور امیررحیمی مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان رضوی ودیگر مسئولین گفت: ارز دولتی کاملا ناعادلانه توزیع می شود، ۵۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی تنها بین چهار نفر توزیع شده طبیعی است فساد می آورد.

او افزود:برای مثال نهاده دامی با ارز ۴۲۰۰ تومان خریداری شده وبا ارز ۲۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود از دلایل گرانی محصولات دامی است بنابراین تصمیم بر حذف ارز دولتی گرفته شد.

نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه درآمد‌های کشور از سوی اخذ مالیات، منابع نفتی و درآمد‌های عمومی تامین می شود ادامه داد: باید درآمد‌ها را به سمت درآمد‌های پایدار ببریم و درآمد‌های پنهان را آشکار کنیم، بودجه از جیب مردم برداشته نشود، ما در کشور سرمایه زیاد داریم.

حجت الاسلام نیک بین بیان کرد: باید مالیات سرمایه گذاران، اشتغالزایان و بیمه کنندگان را کاهش داد و درمقابل مالیات بر سرمایه داران و صاحبان حساب‌های میلیاردی، کالا‌های لوکس مثل خودرو‌های با ارزش بیش از یک میلیارد تومان و هنرمندان با دستمزد نجومی را افزود.

حسین امیر رحیمی مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان رضوی هم در ادامه گفت: امسال درصد افزایش مالیات خراسان رضوی  از متوسط کشوری پایین‌تر است.

او افزود: درسال ۹۹ مبلغ ۴۸۹میلیارد تومان وصولی عوارض و مالیات درآمد‌ها بوده که نسبت به برنامه سه درصد باقی مانده و نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد پیشرفت داریم.

مدیر کل اقتصاد و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: امروزه روش‌های تامین مالی و مخارج دولت تغییر کرده، وظیفه اصلی ما تامین هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی است که کسری دارند.

امیر رحیمی با تاکید بر اینکه در خراسان رضوی ۵۰ طرح سرمایه گذاری خارجی مصوب شده بیان کرد: حدود ۱۰۶ میلیون یورو در منطقه ویژه کاشمر منابع وصول شده ودر مرحله حمایت مسئولین منطقه است.

انتهای پیام//ه.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار