افزایش ازدواج در خراسان رضوی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: شاخص ازدواج در خراسان رضوی پنج درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۳۹ هزار و ۷۲ ازدواج و ۱۳ هزار و ۹۲۴ طلاق در خراسان رضوی به ثبت رسید که رشد ۵/۲ درصدی ازدواج و توقف روند افزایشی طلاق را نشان می‌دهد.

او افزود: در این بازه زمانی خراسان رضوی با ثبت حدود ۹/۲ درصد از کل ازدواج‌های کشور پس از تهران بیشترین تعداد ازدواج‌های ثبت شده کشور را به خود اختصاص داده است، اما با وجود توقف روند افزایشی طلاق در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همچنان رتبه دوم کشور در این زمینه را در اختیار داریم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی ادامه داد: ۴۶ درصد ازدواج‌های خراسان رضوی شامل ۱۷ هزار و ۸۸۷ ازدواج در مشهد به ثبت رسیده است و شهرستانهای نیشابور، تربت‌جام و تربت‌حیدریه پس از مشهد بیشترین آمار ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند.

بهادر بیان کرد: هفت هزار و ۹۰۶ طلاق هم در دفاتر رسمی طلاق مشهد ثبت شده و در نه ماهه امسال ۱۱ هزار و ۲۶۴ پرونده مهریه در خراسان رضوی تشکیل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار