از زاوه تا کشورهای خلیج فارس با زعفران زاوه

وقتی از خلاقیت در کارآفرینی استفاده شود، زعفران یک شهر کوچک تا دورترین کشور‌های دنیا هم صادر می‌شود.

حسین تیموری رئیس هیئت مدیره یک شرکت صادراتی در حوزه زعفران شهرستان زاوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با بیان اینکه چند سالی است که جوانان تحصیل کرده در منطقه ژرف شهرستان زاوه دور هم جمع شده‌اند و دست به کار بزرگی زده اند، گفت: در زمان تحصیل در دانشگاه برای خرج تحصیل خود مانده بودیم تا اینکه پدرم مقداری زعفران به من داد تا آن را در بین هم دانشگاهیان پخش کنم و درآمدی داشته باشم و با این کار،  روز به روز به تعداد مشتری‌های زعفران اضافه می‌شد.

او افزود: با کمک مهندسین صنایع جهادکشاورزی زاوه بر آن شدیم که یک شرکت در حوزه صادرات زعفران تاسیس کنیم، به همراه چند جوان شروع کردیم به تأسیس شرکت و توانستیم پروانه بهداشتی بگیریم.

این کارآفرین با بیان اینکه فعالیت این شرکت که از سال ۹۲ آغاز شده و اکنون پس از ۷سال تلاش به اینجا رسیده‌ است، ادامه داد: درحال حاضر ۱۵خانم سرپرست خانوار در روستای ژرف و ۲۴ نیروی دیگر در دفتر مرکزی در مشهد بواسطه این شرکت مشغول به کار هستند.


تیموری بیان کرد: در یک سال اخیر توانستیم یک نمایندگی در دبی و صادرات به کشورهای سوییس، سوئد، قطر و عمان و کشورهای عربی خلیج فارس داشته باشیم و اکنون ۲۴نمایندگی در شهرهای مختلف کشور داریم و بدنبال آن هستیم که بتوانیم زعفران زاوه را با برند زاوه در جهان مطرح کنیم.

او تصریح کرد: در حال کار بروی طرح هایی هستیم که بتوانیم گل زعفران را به مدت ۶۰ روز نگهداری کنیم بدون آنکه خراب شود و زعفران بدلیل بحث کیفیت آن یک محصول مهم است و باید دارای کیفیت مرغوب باشد که در حال حاضر مشغول کار بر روی تولید دستگاه های خشک کن هستیم که بدون برق و گاز کار کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت صادراتی زعفران تأکید کرد: طی چند سال آینده به دلیل درخواست مشتریان برای زعفران پفکی،  با کمک سپاه ناحیه زاوه این دستگاه اکنون تهیه شده است و درحال توسعه و تولید انبوه آن هستیم.

تیموری اظهار کرد: پارسال که سال اول کار حرفه ای شرکت بود توانستیم با وجود کرونا ۵۰میلیارد ریال زعفران توسط خود کشاورزان روستاهای ژرف و چخماق در بازارهای هدف بفروش برسانیم و انشاءالله با تدابیر اندیشیده شده این رقم در سال آینده به مراتب بیشتر خواهد شد.
 
انتهای پیام//ا.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.