پرداخت ۳۰ درصد از مطالبات زعفران‌کاران در خراسان رضوی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۳۰ درصد از مطالبات زعفران‌کاران خراسان رضوی که محصول خود را به دولت فروخته‌اند، پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به پرداخت ۳۰ درصد از مطالبات زعفران‌کاران خراسان رضوی، گفت: در اجرای طرح خرید حمایتی زعفران از کشاورزان خراسان رضوی، ۱۲ هزار و ۴۸۳ کیلو گرم از این محصول راهبردی را دولت  خریداری کرد.

او افزود: در این راستا چهار هزار و ۵۰۰ کشاورز محصول خود را به دولت تحویل دادند که در مجموع میزان مطالبات آنان هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شیوه خرید زعفران از کشاورزان، ۳۰ درصد مطالبات کشاورزان به حساب آنان واریز شده است و بقیه نیز طبق توافق صورت گرفته پرداخت خواهد شد.
 

بیشتر بخوانید

خرید حمایتی زعفران کشاورزان از نیمه آبان ماه امسال آغاز شده بود و دولت تا پایان ۳۰ آذر ماه این میزان زعفران را خریداری کرد.

 

با توجه به اینکه در این طرح، هدف اصلی، خرید حمایتی محصولات، مدیریت بازار و جلوگیری از کاهش بیش از اندازه قیمت محصول و متضرر شدن کشاورزان بود، حجم خرید مد نظر قرار نداشت و بیشتر حمایت از کشاورز مورد توجه بود.

 

محصول امسال در دو سطح پوشال مرغوب به ازای هر کیلو گرم ۱۱۰ میلیون ریال و نگین به ازای هر کیلو گرم ۱۳۰ میلیون ریال خریداری شد.

 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.