رئیس پلیس کنگره آمریکا اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرد

رئیس پلیس مستعفی کنگره آمریكا با بیان اینکه مقامات امنیتی سنا درخواست او را برای فراخواندن گارد ملی رد کردند، اتهامات علیه خود را نپذیرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رئیس پلیس مستعفی کنگره آمریکا گفت مجلس نمایندگان و مقامات امنیتی سنا تلاش‌های او را برای فراخواندن گارد ملی خنثی کردند، این اظهارات در تضاد با گفته‌های دیگر مقامات است که گفتند این نیرو درخواست کمک نکرده است.

استیون ساند، رئیس سابق نیروی فدرال در گفتگو با واشنگتن پست گفت علیرغم هشدار‌های اطلاعات پلیس مبنی بر اینکه به احتمال زیاد جمعیت تظاهرکننده که به دعوت ترامپ به واشنگتن می‌آیند، بسیار بیشتر از تظاهرات قبلی خواهد بود، ناظرانش تمایلی به از میان برداشتن سلسله مراتب و گام‌های رسمی در موقعیت‌های خاص برای فراخواندن گارد ملی نداشتند.

اظهارات ساند در تضاد با سخنان سایر مقامات دولت درباره حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه است که گفت می‌توانستند افراد بیشتری را برای تأمین امنیت آن فراهم کنند، اما هیچ کس از پلیس کنگره سوال نکرد.

ساند تاکید کرد از مقامات امنیتی مجلس نمایندگان و سنا اجازه خواسته است تا در صورت نیاز گارد ملی در حالت آماده باش قرار گیرد، اما درخواست او رد شده است.

کنت راپوانو، دستیار وزیر دفاع هفته گذشته گفته بود پنتاگون با پلیس کنگره در تماس بوده و به آن‌ها گفته شده که به کمک گارد ملی احتیاج نخواهند داشت.

ساند که در ۱۶ ژانویه از سمت خود کنار خواهد رفت، پس از آنکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان خواستار استعفای او شد، گفت درخواست کمکش شش بار رد یا به تاخیر افتاده است.

او تصریح کرد:« اگر گارد ملی داشتیم می‌توانستیم بیشتر در برابر آن‌ها مقاومت کنیم تا زمانی که افسران بیشتری از آژانس‌های همکار ما برسند». ساند مرتبا به مسئولان می‌گفته که اوضاع وخیم است.

یورش به ساختمان کنگره از سوی حامیان ترامپ تایید صلاحیت رئیس جمهور منتخب دموکرات در انتخابات را به تاخیر انداخت. ترامپ که بدون هیچ مدرکی اعتبار پیروزی بایدن در انتخابات را به چالش کشیده است، در ابتدا طرفداران خود را ستود، اما بعدا خشونت را محکوم کرد.

شش نفر در جریان آشوب در کنگره جان باختند، از جمله یک افسر پلیس کنگره که هنگام تلاش برای دفع جمعیت، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار