خطای دید، چه تصویری از ماجرای واکسن به شما می‌دهد؟

در خطای دید، چشم شما درست می‌بیند، اما در یک نقطه متمرکز می‌شود و نمی‌تواند درک جامعی از تصویر داشته باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شما با خطای دید آشنا هستید. خط‌های موازی که کج دیده می‌شوند. دانه‌های باثباتی که گویا در حال حرکتند. دایره‌های متحدالمرکزی که تصویر مارپیچی دارند...

برخی از این توهم‌های بصری آنقدر شدیداست که توصیه می‌شود صرعی‌ها نبینند.

چه اتفاقی در چشم شما می‌افتد. هیچ. چشم شما درست می‌بیند. اما در یک نقطه متمرکز می‌شود و نمی‌تواند درک جامعی از تصویر داشته باشد. اتفاق اصلی در ذهن شماست. به گفته اهلش، وقتی چشم شما در یک نقطه متمرکز می‌شود، تاثیر نور و تضاد رنگ و تقاطع اشکال پیرامونی و ... باعث می‌شود ذهن دچار توهم بصری شود. این خطای ادراکی با همین مختصات در حوزه‌های شناختی نیز جریان دارد. بسیاری از خطا‌های تحلیلی، به جهت تمرکز افراطی در یک وجه و متعارض دیدن با دیگر ابعاد است. راهزن‌های رسانه‌ای نیز روی همین خطای دید شما برنامه ریزی می‌کنند.

یکبار ذهنتان را از همه انچه درباره واکسن شنیدید خالی کنید.

حالا با من همراه شوید.

اگر به شما بگویم که فلان پزشک که دارای سابقه کیفری در ۷۴ پرونده پزشکی با اتهاماتی شبیه فریب و سواستفاده و پنهان کاری است یک داروی جدید کشف کرده است و می‌خواهد روی شما امتحان کند، چه واکنشی دارید؟ اگر بگویم بجز این سابقه کیفری، از شما کینه پیشین هم دارد چه؟ اگر بگویم پیشتر هم اجازه خرید دارو و درمان برای تان نداد چی؟ احتمالا عقب عقب می‌روید.

حالا اگر بگویم البته داروی‌های مطمئن‌تر دیگری هم وجود دارد. باز داوطلب می‌شوید؟ حتما خواهید گفت مجنون نیستم.


بیشتر بخوانید

این تصویر فایزر است. پیچیده بود؟

رسانه اهریمنی با شما تنها یک کار می‌کند. روی یک نقطه تمرکز می‌کند تا این تصویر را جامع نبینید.

مسیح علی نژادنوشت اگر واکسن انگلیسی بد است چرا فلان آخوند رفت انگلیس؟

ذهن شما در این نقطه متوقف شد. حالا جامع ببینید. بحث تست اولیه داروست نه درمان و یا دیگر دارو‌های امتحان پس داده.

بی بی سی نوشت آیت الله خامنه‌ای مانع ورود واکسن خارجی شد. روحانی مخالفت کرد. اینطور بود؟ خبر جامع اینست: رهبری با واردات یک دارو خاص مخالفت کرد. روحانی تاکید کرد ما حتما واردات دارو خواهیم داشت. قابل جمع نیست؟

ایران اینترنشنال روی داروی چینی وکوبایی تمرکز کرد تا داروی وارداتی را تحقیر کند درحالیکه تصمیم اصلی وزارت بهداشت کواکس است که دارویی چندملیتی است و بالاترین اعتبار را دارد. ضمنن چین با همین واکسن بیماری را کنترل کرد که آمریکا و انگلیس نتوانستند.

خلاصه اینکه از نقطه‌های کانونی راهزن‌ها خلاص شوید تا گرفتار توهم ادراکی نباشید، خواهید دید که رهبری تنها شما را به عقلانیت دعوت کرده است؛ همین.

منبع:فارس

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار