آیا قطعی برق خیابان‌های مشهد در شب با فعالیت ماینر‌های ارز دیجیتال مرتبط است؟

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد به گلایه برخی از شهروندان درباره قطع برق خیابان‌های مشهد پاسخ و در این زمینه توضیحاتی داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا کاشی سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: اوج مصرف برق امسال در مشهد مربوط به مردادماه سال ۹۹ بود که رقمی در حدود هزار و ۵۵۰ مگاوات به ثبت رسید؛ در فصل زمستان مشکلی برای تامین برق مردم نداریم و میزان مصرف در این فصل حدود هزار مگا وات ساعت است.

او با بیان اینکه مشکل حال حاضر ما افزایش مصرف گاز ناشی از تداوم برودت هواست، افزود: ۹۰ درصد سوخت نیروگاه‌های تولید برق، گاز است و برای اینکه گازرسانی به مردم دچار قطعی نشود، تامین سوخت نیروگاه‌های ما دچار اختلال شده و همین موضوع نیز سبب مشکلات ما برای تامین برق مصرفی مردم است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد ادامه داد: خط قرمز ما مشترکین خانگی است و تمام تلاشمان را برای تامین برق مصرفی آن‌ها انجام می‌دهیم؛ از مردم هم تقاضا داریم تا حد امکان در مصرف انرژی به ویژه برق و گاز صرفه جویی انجام دهند تا سوخت مازوت مصرفی نیروگاه‌ها نیز به کمترین حد ممکن برسد.

کاشی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با صنایع مختلف در شهرک‌های صنعتی منعقد کرده‌ایم تا در مواقع نیاز مدیریت بار شبکه برای آن‌ها اعمال و حتی شیفت‌های شب مجموعه‌ها جا به جا شود تا خللی برای برق‌رسانی به بخش خانگی نداشته باشیم.

او تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در شهر مشهد، مدیریت بار روشنایی در سطح معابر شهری است؛ در همین راستا لامپ‌های تمام بلوارها، بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی شهر را به صورت یک در میان خاموش می‌کنیم که تعداد ۸ هزار لامپ می‌شود و نتیجه این اقدام صرفه‌جویی ۱۷ مگاواتی است.

بیشتر بخوانید


مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد تاکید کرد: ۲۷۰ هزار لامپ در سطح شهر مشهد داریم و خاموشی یک درمیان معابر اصلی، بلوار‌ها و بزرگراه‌های شهر در بحث مدیریت بار شبکه، منجر به ناامنی نخواهد شد.

کاشی درباره شناسایی ماینر‌های بدون مجوز ارز دیجیتال اظهار کرد: تمام مصرف برق مردم مشهد در مرکز کنترل ما رصد می‌شود و چنانچه مصرف برق مشترکی نامتعارف شود، با پیگیری‌های لازم این موضوع را ریشه یابی خواهیم کرد؛ در این راستا با نیروی انتظامی و دادگستری برای بحث ماینر‌ها در ارتباطیم و چنانچه استفاده از ماینر‌های ارز دیجیتال، بدون دریافت مجوز از نهاد‌های مربوطه باشند منجر به قطع برق مشترک خواهد شد.

او افزود: مردم می‌توانند گزارشات در خصوص ماینر‌های غیرمجاز را با شماره تماس ۱۲۱ در میان بگذارند تا در اسرع وقت همکاران ما به محل اعزام شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.